3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Eredménytelenül zárult a kormány és a vasutas reprezentatív szakszervezetek közötti kollektív munkaügyi vita keddi fordulója, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete megfelelő tények hiányában egy vonal bezárását sem fogadja el - közölte a (VDSZSZ) kedden az MTI-vel.

A Vasutasok Szakszervezete, a Mozdonyvezetők Szakszervezete, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete, a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete azért kezdeményezett közösen kollektív munkaügyi vitát, mert elutasítják, hogy a kormány jövőre 40 milliárd forinttal csökkentse a vasút finanszírozását. Kifogásolják a helyközi közösségi közlekedés, közte a vasutasokat érintő kedvezmények tervezett átalakítását is.

A VDSZSZ hétfőn üzemkezdettől határozatlan ideig tartó, gördülő sztrájkot tartott, tiltakozva a kormányzati tervek és az ezzel járó elbocsátások ellen. A szakszervezet hétfőn reggel kilenc órakor függesztette a nulla órától sztrájkot.

A szakszervezet közleményében ismerteti: a kollektív munkaügyi vita keddi fordulóján Antali Károly közösségi közlekedésért felelős kormánybiztos nem cáfolta "azt a MÁV menedzsmentjétől származó információt, miszerint rövidesen mintegy ötezer vasutas elbocsátására kerülhet sor". Emellett kiderült, hogy a kormány nem 32, hanem 42 vonal bezárását tartaná optimálisnak - olvasható a VDSZSZ közleményében.

A szakszervezet hozzáteszi: álláspontja szerint annak eldöntése, hogy "mely vonalak kerültek fel a halállistára, jobbára a szocialista országgyűlési képviselők érdekérvényesítő képességén múlt, és nem szakmai indokok határozták meg". A közlemény szerint a kormány vállalta, hogy éjfélig megküldi az érdekképviseleteknek azt a szakmai anyagot, amely alapján a 32 vonalszakasz bezárását eldöntötték.

A VDSZSZ Szolidaritás megfelelő tények hiányában egy vonal bezárását sem fogadja el, a nyomásgyakorlást viszont a többi, a kollektív munkaügyi vitát kezdeményező szakszervezettel közösen kívánja folytatni - húzza alá a szakszervezet a közleményben. A kollektív munkaügyi vita következő fordulója október 26-án lesz.

Hónig Péter közlekedési, hírközlési, és energiaügyi miniszter kedden a kormányszóvivői tájékoztatón azt mondta, hogy a szaktárca 33 vasúti pályaszakaszon nem adna megrendelést személyszállítási közszolgáltatásra, ezeken az együttesen 1000 kilométer hosszú vasúti pályaszakaszokon naponta 6400 utas utazik. A tárcavezető közölte azt is, hogy a MÁV-nál a fizikai állományban jövőre nem várhatóak elbocsátások, míg 2010 második felében a fehérgalléros állományból "1000 fő körüli" létszámot érinthet az elbocsátás.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!