Huszta Krisztián, a szakszervezet kommunikációs vezetője csütörtökön az MTI-vel azt közölte: Miskolc térségében csak egyetlen, még aktívan dolgozó vasutas élte meg az 55. születésnapját a 20-25 éve a szabadban, a felső vezeték alatt, műszakban dolgozó tolatásvezetők közül, azonban ő is daganatos megbetegedésben szenved.
A tolatásvezetők a szerelvények mozgását felügyelik - összekapcsolják a kocsikat vagy leakasztják a mozdonyt a szerelvényről -, munkájuk során sokszor két méterre sincsenek a magasfeszültségű felső vezetéktől - tette hozzá.
Kiemelte, hogy az ebben a munkakörben dolgozó vasutasok korkedvezményes nyugdíjra jogosultak - vagyis a jelenlegi 62 év korhatár elérése előtt mehetnek nyugdíjba -, ám a tolatásvezetők így is általában csak egy-két évig élvezhetik a nyugdíjas éveket, ezt követően gyakorlatilag kivétel nélkül daganatos megbetegedésben meghalnak.
A szakszervezet értesülései szerint nemcsak Miskolc térségében vannak ilyen halálozási statisztikák, jószerivel minden, munkaideje nagy részében a szabadban, a 25 ezer volt feszültségű felső vezeték közelében dolgozó vasutasnak hasonló életkilátásai vannak - közölte szóvivő.
Kitért arra: a VDSZSZ Szolidaritás Székely Tamás egészségügyi miniszterhez írt levelében annak kivizsgálását kérte, hogy a felső vezeték alatti műszakos munkavégzésnek milyen szerepe van a tragikus esetek kialakulásában.
MTI/Menedzsment Fórum