A figurákon belül legnépszerűbb a Mikulás forma, amely elviszi az üreges csokoládék november-januári forgalmának több, mint 80 százalékát. Tavaly értékben nyolc százalék jutott a karácsonyfa díszekre, kilenc százalék pedig az egyéb üreges csokoládé figurákra.
Összesen meghaladja a 2,2 milliárd forintot az ünnepi csokoládék legutóbb, november-januárban mért kiskereskedelmi forgalma, ami kilenc százalékkal haladja meg az előző hasonló időszakét. Mennyiségben a bolti eladások 840 tonna körül alakultak; itt négy százalék csökkenés figyelhető meg az előző évhez képest.
A csomagok közül legkedveltebb az, amely az édesség mellett játékot is tartalmaz. Az eladott mennyiségből ez a kategória 45 százalékkal részesedett a legutóbbi szezonban. Az adventi kalendáriumra 44 százalék jutott, míg a speciális édességcsomagokra 11 százalék, áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben.
Az ünnepi édességek közt a tejcsokoládé a legelterjedtebb alapanyag, és pozíciója tavaly tovább erősödött – mennyiségben átvette a vezető szerepet a nugáttól. A tejcsokoládéra ugyanis 53 százalék jutott a legutóbbi szezonban. A nugát részaránya némileg visszaesett, 42 százalékra. A vegyes és az étcsokoládé részaránya egyaránt 2-3 százalék között mozog.
A decemberi szezonális édességek fő beszerzései forrása egyre inkább a hipermarket. Értékben is, mennyiségben is 57 százalék jutott rá a legutóbbi szezonban. Némi forgalmat a hagyományos (400 négyzetméteres és kisebb) üzletektől vettek el, amelyek legutóbb 18 százalékkal részesedtek az eladásokból. A szupermarketet és diszkontot egyesítő 401-2500 négyzetméteres csatorna részaránya stabilan 25 százalék.