2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Csokoládéból készült Mikulás figurákból közel egymilliárd forintos kiskereskedelmi forgalom várható, ha az elmúlt évek növekedési trendje folytatódik. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató intézet a legutóbbi három év ünnepi édesség-szezonjának adatai alapján.

A figurákon belül legnépszerűbb a Mikulás forma, amely elviszi az üreges csokoládék november-januári forgalmának több, mint 80 százalékát. Tavaly értékben nyolc százalék jutott a karácsonyfa díszekre, kilenc százalék pedig az egyéb üreges csokoládé figurákra.

Összesen meghaladja a 2,2 milliárd forintot az ünnepi csokoládék legutóbb, november-januárban mért kiskereskedelmi forgalma, ami kilenc százalékkal haladja meg az előző hasonló időszakét. Mennyiségben a bolti eladások 840 tonna körül alakultak; itt négy százalék csökkenés figyelhető meg az előző évhez képest.

A csomagok közül legkedveltebb az, amely az édesség mellett játékot is tartalmaz. Az eladott mennyiségből ez a kategória 45 százalékkal részesedett a legutóbbi szezonban. Az adventi kalendáriumra 44 százalék jutott, míg a speciális édességcsomagokra 11 százalék, áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben.

Az ünnepi édességek közt a tejcsokoládé a legelterjedtebb alapanyag, és pozíciója tavaly tovább erősödött – mennyiségben átvette a vezető szerepet a nugáttól. A tejcsokoládéra ugyanis 53 százalék jutott a legutóbbi szezonban. A nugát részaránya némileg visszaesett, 42 százalékra. A vegyes és az étcsokoládé részaránya egyaránt 2-3 százalék között mozog.

A decemberi szezonális édességek fő beszerzései forrása egyre inkább a hipermarket. Értékben is, mennyiségben is 57 százalék jutott rá a legutóbbi szezonban. Némi forgalmat a hagyományos (400 négyzetméteres és kisebb) üzletektől vettek el, amelyek legutóbb 18 százalékkal részesedtek az eladásokból. A szupermarketet és diszkontot egyesítő 401-2500 négyzetméteres csatorna részaránya stabilan 25 százalék.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!