Startol a márkahűség
A bóvli-nem bóvli különbségtételnek egyre kevésbé van értelme, mivel a távol-keleti versenytársak megerősödése a nagy neveket is arra kényszerítette, hogy olcsóbban adják termékeiket, véli a Bluefish beszerzési vezetője. Arra lehet inkább számítani, hogy az egyszeri vásárló a jövőben inkább két-háromezer forinttal többet fizet egy márkás termékért, semmint hogy olyat vegyen, amit nem ismer. "A Sulinet Expressz-programban a vásárlók nem nagyon nézték, mit vesznek, számukra az ár volt a legfontosabb" - tette hozzá.
Csuri Imre szerint a Sulinet Expresszel a piac egyáltalán nem telítődött, csak egyes termékek esetében: hordozható "pendrive" tárolóeszközökből már elég sok van forgalomban, így azokat már nehezebb eladni. A vásárlókat viszont jól felépített akciókkal még be lehet csábítani az üzletekbe.
"Továbbra is nagy a kereslet a komplett számítógépek iránt. Cégünk ebben az irányban próbál erősíteni: igyekszünk minél felhasználóbarátabb konfigurációkat összeállítani, amelyek azért nem lesznek sokkal drágábbak egy-egy Sulinetes gépnél. Több alkatrész egybeépítése esetén ugyanis ki tudjuk sakkozni, hogy melyiket adjuk kevesebb és melyiket nagyobb árréssel" - tette hozzá a beszerzési vezető.
"Egyértelműen, hogy a magyar számítástechnikai piac a márkás termékek felé fordul" - válaszolta Szánthó Balázs arra a kérdésre, hogy vajon a korábban értékesíthető, ám kevésbé márkás termékek után a bejáratottabb neveket keresik-e majd a Sulinet Expressz befejeződésével a vásárlók.
A menedzser szerint ez annak is köszönhető, hogy az emberek a régebbi gépeiket tudatosan a jól ismert márkákra cserélik. A számítástechnikai eszközök ára természetes folyamat részeként csökken. Vagyis ugyanazért a pénzért a vásárlók az idő előrehaladtával mindig jobb készüléket kapnak majd, összegezte vélményét a szakember.
L. Nagy Gábor
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok:
Készülőben az utolsó sulinetes roham
Kétszer annyi noteszgép fogyott
Robbanás a hazai notebook piacon