4p

A Strabag-Szentes konzorcium megtámadta a Közbeszerzési Döntőbizottságnál a győr-gönyűi kikötő logisztikai tenderét kiíró Észak-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság (Édukövizig) döntését, amiben a Viadom-Betonút-Közgép konzorciumot hozta ki győztesen. A vetélkedés egy 7 milliárd forintosra becsült beruházásért folyik.

A Strabag-Szentes konzorcium az Édukövizig döntésének semmisítését és új eljárás kiírását kéri a döntőbizottságtól.

A KDb titkárságán elmondták azt is, hogy már pénteken elindul a jogorvoslati eljárás. A döntőbizottságnak március 9-ig kell meghoznia határozatát, de a határidőt 10 nappal meghosszabbíthatja.

A hétmilliárdos beruházásban a leendő nyertesnek csaknem 12 kilométer vasútvonalat kell megépítenie a gönyüi kikötő és a Bécs-Budapest fővonal között. Emellett a kivitelezőnek meg kell építenie a vasút és az 1-es számú főút kereszteződésében egy közúti felüljárót és a hozzátartozó mintegy 1,3 kilométer hosszú fel- és lehajtót.

A kikötő 25 hektáros logisztikai parkjának belső infrastruktúráját is ki kell építenie a leendő győztesnek, ami magába foglalja a kikötői főbejárat, a parkoló, a porta és mérlegelő, az úthálózat, az iparvágány hálózat és a közművek kialakítását.

A legmagasabb árajánlat nyert

A közbeszerzési eljárásnak harmadjára fut neki az Édukövizig. Most a Viadom-Betonút-Közgép alkotta Győr-Gönyű VBK konzorcium lett a nyertes. A február 2-iki határidőig öt pályázat érkezett be.

Pályázott a Gránit Hungária és a Subterra alkotta GS-2007 Konzorcium, a Strabag-Szentes Konzorcium, a Swietelsky és az érdekeltségébe tartozó Mávépcell, Resonator alkotta SMR 2007 Konzorcium, a Vegyépszert, a Hídépítőt és a Montáviát magába foglaló Vasmacska Konzorcium, és a győztesnek kiválasztott Győr-Gönyű VBK Konzorcium.

A pályázaton a Strabag vezette konzorcium tette a legalacsonyabb, 4,599 milliárdos ajánlatot, majd a Gránit irányította társulás következik 5,457 milliárddal. A Swietelsky vezette konzorcium 5,482 milliárd forintért, a Vegyépszer irányította társulás 5,611 milliárdért vállalná a munkát, míg a nyertes Viadom irányította konzorcium a legmagasabb, 5,695 milliárd forintos ajánlatot tette.

Amennyiben a vesztesek az eredményt nem támadták volna meg a KDb-nél, akkor február 26-án már alá is írhatták volna a kivitelezői szerződést a nyertessel, így viszont ez későbbre halasztódik.

Régóta húzódik

A győr-gönyűi kikötő logisztikai parkját és a hozzá tartozó vasúti, közúti kapcsolat megvalósításának tenderét első alkalommal 2006 februárjában írta ki az Édukövizig. Akkor a hét jelentkező közül az ajánlatkérő öt pályamunkát formai okokra hivatkozva érvénytelennek minősített, s a második körbe a Vegyépszer konzorciumát és a francia Colas társasághoz tartozó Hoffmann által vezetett csoportot engedte tovább.

A három kizárt cég jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz, amely elmarasztalta az ajánlatkérőt, illetve megállapította, hogy a két érvényesnek minősített jelentkezés a többiekéhez hasonló formai hibák miatt ugyancsak érvénytelen.

A tavaly nyáron a témában lebonyolított második közbeszerzési eljárást 7,3 milliárd forintos ajánlatával a Vegyépszer Zrt. által vezetett konzorcium nyerte meg. A vesztes felek azonban ismét megtámadták az eredményt a Közbeszerzési Döntőbizottságnál, amely új eljárásra kötelezte a Éduköviziget.

Sok pénz

A tenderkiírásban nettó 7,2 és 7,5 milliárd forintra becsült beruházás költségeinek 75 százalékát a Környezetvédelmi és Infrastrukturális Operatív program (KIOP) biztosítja, a maradék 25 százalékot a magyar állam teszi hozzá.

A tenderkiírás szerint a beruházást legkésőbb 2008. július 30-ig el kell készíteni.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!