2p

Bár a vidéki repülőterek jelenleg még egy százalékát sem adják a hazai légi utasforgalomnak, a következő években Ferihegynél is nagyobb ütemű növekedésre számíthatnak. Az elmúlt héten a figyelem középpontjába került Sármellék mellett Debrecen is nagyra törő terveket szövöget, értesült az mfor.hu.

BA: belföldi utasdömping várható

Hozzátette: a hazai légiközlekedés átalakulóban van. 2008-ra ki fog épülni a regionális repülőterek hálózata, jelentős belföldi forgalomnövekedés várható. A megváltozott helyzetben a BA a hazai légiközlekedés központja, amolyan magyar "hub" lesz.


A felújított Ferihegy 1-es terminál

"A belföldi és nemzetközi fejlődés fenntartásában kulcsszerepe van Ferihegynek, ezért korszerűsíteni kell, hogy a hazai légiközlekedés egésze fejlődhessen" - magyarázta Szollár. Fórika Ibolya, a BA kommunikációs igazgatója nemrég úgy nyilatkozott, hogy Ferihegy fejlesztési igénye a következő években összességében elérheti a 200 milliárd forintot.

A fentiek alapján jelenleg még kérdéses, képesek lesznek-e a vidéki repülőterek néhány éven belül jelentős regionális légiközpontokká válni. Ez attól is nagyban függ, mennyire érzi feladatának az állam ennek elősegítését, illetve mennyire hajlandó ennek érdekében a zsebébe nyúlni.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!