[ajanlo=101][igazitas=left/]Az országos hálózat - többek között Debrecen, Szeged, Pécs és Nyíregyháza részvételével - legkésőbb 2008 elejére épülhet ki. A kormány az idén több mint 700, jövőre pedig csaknem 440 millió forinttal támogatja a beruházásokat, az önkormányzatok ehhez több száz millió forintot tesznek hozzá. További források lehetnek a megyei és regionális területfejlesztési alapok, a nemzetközi Interreg programok, illetve a vállalkozói tőke.
Pécs és Pér esetében például már lezajlott a beruházás első szakasza, amely 1,2-1,6 milliárd forinttal növelte a kistérségben működő vállalkozások bevételét. A fejlesztéseknél figyelembe kell venni, hogy egy átlagos hazai regionális légikikötő mintegy 100 hektárt igényel.
A vidéki repülőterek fejlesztése még a Budapest Airport Rt.-t is hátrányosan érintheti. Az elszívó hatás azonban kevésbé érvényesül, ha Ferihegy a jövőben is olyan gyors ütemben fejlődik, mint az elmúlt egy-másfél évben, mondta el az Rt. illetékese a Világgazdaságnak. A BA nyáron átadja az évi 2,5 millió utas fogadására képes, felújított 1-es forgalmi épületet, emellett nyílt pályázatot írnak ki a 2C épület megvalósítási tanulmányára.
Vidéki repülőtér-hálózat épül 2008-ra
Kereskedelmi, idegenforgalmi és logisztikai vállalkozásokat vonzhatnak a hazai vidéki repülőterek, ha felgyorsulnak a már elkezdett fejlesztések. Erre másfél év alatt több mint egymilliárd forintos állami támogatás jut, írja a Világgazdaság.