2p

Öt súlyosan deficites esztendő után az ágazat immár közel került az egyensúlyi helyzethez, hiszen a teljes veszteség mindössze 500 millió euró körül alakult, a várt 1,7 milliárd euró helyett.

Giovanni Bisignani, a Nemzetközi Légiszállítási Szövetség (IATA) vezérigazgatója szerint idén - 2001 óta először - az IATA-hoz tartozó légitársaságok végre globálisan is újra nyereségre számíthatnak, mintegy 2,5 milliárd euró értékben.

A növekedés elsősorban az európai piacnak köszönhető, hiszen itt a légitársaságok már tavaly is 1,8 milliárd euró nyereséget könyvelhettek el, megelőzve Ázsiát. Az Egyesült Államok ellenben 2006-ban 3,7 milliárd eurós veszteséget ért el.

Bisignani szerint továbbra is kérdéses, hogyan alakulnak az olajárak, hiszen tavaly ez a tétel óriási összeget, mintegy 112 milliárd dollárt jelentett. A piac 25-28 százalékát jelentő alacsony költségű, "fapados" légitársaságok kapcsán kifejtette, hogy ezek a vállalatok többnyire veszteségesek, és az IATA tagjainak sikerült felvenniük velük a versenyt.

A vezérigazgató elmondta, hogy a 2006-os év kiemelt témájának tekinti az elektronikus repülőjegyekre történő átállást. Szerinte már most is az összes kiadott jegy 72 százaléka e kategóriába tartozik, s 2007 végére teljesen megszűnhet a hagyományos repülőjegy.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!