2p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Öt súlyosan deficites esztendő után az ágazat immár közel került az egyensúlyi helyzethez, hiszen a teljes veszteség mindössze 500 millió euró körül alakult, a várt 1,7 milliárd euró helyett.

Giovanni Bisignani, a Nemzetközi Légiszállítási Szövetség (IATA) vezérigazgatója szerint idén - 2001 óta először - az IATA-hoz tartozó légitársaságok végre globálisan is újra nyereségre számíthatnak, mintegy 2,5 milliárd euró értékben.

A növekedés elsősorban az európai piacnak köszönhető, hiszen itt a légitársaságok már tavaly is 1,8 milliárd euró nyereséget könyvelhettek el, megelőzve Ázsiát. Az Egyesült Államok ellenben 2006-ban 3,7 milliárd eurós veszteséget ért el.

Bisignani szerint továbbra is kérdéses, hogyan alakulnak az olajárak, hiszen tavaly ez a tétel óriási összeget, mintegy 112 milliárd dollárt jelentett. A piac 25-28 százalékát jelentő alacsony költségű, "fapados" légitársaságok kapcsán kifejtette, hogy ezek a vállalatok többnyire veszteségesek, és az IATA tagjainak sikerült felvenniük velük a versenyt.

A vezérigazgató elmondta, hogy a 2006-os év kiemelt témájának tekinti az elektronikus repülőjegyekre történő átállást. Szerinte már most is az összes kiadott jegy 72 százaléka e kategóriába tartozik, s 2007 végére teljesen megszűnhet a hagyományos repülőjegy.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!