A 27 uniós tagállamban és az Európai Szabadkereskedelmi Társulás (EFTA) három tagországában - Izlandon, Norvégiában és Svájcban - összesen 1.134.701 új autót regisztráltak a hatóságok áprilisban - közölte hétfőn az európai autógyártók szövetsége (ACEA). A visszaesés legfőbb oka a gazdasági válság mellett az, hogy kifutottak az újautó-vásárlást ösztönző kormányzati programok.
Bulgáriában, Szlovákiában több mint 50 százalékos csökkenést mért az ACEA, Németországban pedig, ahol 2009 tavaszán az úgynevezett roncsprémium lendítette fel az autókereskedők forgalmát, 31,7 százalékkal 260 ezerre csökkent a hatóságoknál regisztrált új kocsik száma. Növekedést tapasztaltak viszont Franciaországban (1,9 százalék), Nagy-Britanniában (11,5 százalék), Belgiumban (20,3 százalék) és Spanyolországban (39,3 százalék).
Az év első négy hónapját együttvéve 4,8 százalékkal növekedett a piac Európában. Összesen 4.809.647 gépkocsit állítottak forgalomba. A legnagyobb mértékben, 59,1 százalékkal Portugáliában nőtt a regisztrált új gépkocsik száma. A legnagyobb csökkenést Romániában mérték, ott 56 százalékkal kevesebb új autót állítottak fogalomba a január-áprilisi időszakban az egy évvel korábbihoz képest.
Magyarországon az ACEA kimutatása szerint áprilisban éves szinten 45,7 százalékkal csökkent a regisztrált kocsik száma. 2010 első négy hónapjában 52,9 százalékos volt a visszaesés az előző év azonos időszaklához képest.
MTI/Menedzsment Fórum