Hadházy Sándor elmondta, hogy a tárgyalások egy összesen három kilométer hosszúságú parti szakaszról folynak, amelyet még a 80-as, 90-es években a félbemaradt bős-nagymarosi vízierőmű építése, majd az eredetihez közeli állapot visszaállítása nyomán alakítottak ki.
Ennek során a Dunakanyar érintett partszakaszának vonalvezetését a beruházók némileg megváltoztatták, két értékes öblözetet is létrehoztak, és azzal, hogy a partmenti sávot ligetesítették, már elő is készítették a területet a turisztikai fejlesztések számára. Azóta azonban alig történtek további lépések, így a partszakasz immár tíz éve kihasználatlan - tette hozzá a 2800 lakosú település vezetője.
Visegrád mint az ország egyik legkedveltebb kirándulóhelye így is évi félmillió látogatót fogad, ám vonzerejét tovább lehetne növelni, ha "életet lehelnének" a Duna-partba. E partszakaszból a város a fővárosiak számára is elérhető komplex rekreációs központot alakítana ki - jelezte.
A két, lényegében tóként funkcionáló öblözet egyike a vízi sportoknak lehetne ideális terepe, így vízisízésre és versenyekre is alkalmas evezőpálya létesülne rajta. A másik tó pedig csónakázótóként és horgásztóként fogadná a vendégeket. A terv szerint a parton foci-, tenisz- és kosárlabdapályák állnak majd, s mindehhez az új szállodák, panziók révén az idegenforgalmi infrastruktúra is kiépülne.