[ajanlo=268][igazitas=left/]Vállalati hivatalnokok szerint a gyors döntéssel leghamarabb is csupán 2006-ra zárhatják le az üzletet. Az EU hozzájárulását azután kapta meg a két cég, hogy az amerikai trösztellenes hatóságok is jóváhagyták az üzletet a hétvégén. Az érintett repülőterek: Frankfurt, Zürich, München, Düsseldorf, Berlin, Bécs, Stockholm és Koppenhága. Ezzel a döntéssel állhat összefüggésben, hogy a Lufthansa együttműködési tárgyalásokba kezdett az Austrian Airlines-szal (AUA). Egyes szakaszokra vonatkozóan ez utóbbi két légitársaság vonalmegosztási (code sharing) együttműködési megállapodásról tárgyal, amit az AUA szóvivője szerint a nyárra zárhatnak le.
A szóvivő közölte azt is, hogy az AUA nem lehet Bécsben a fel-és leszállási jogokat illetően a Lufthansa partnere, hiszen ugyanannak a légitársasági szövetségnek, a Star Alliance-nak a tagjai. A Lufthansa a Swisst fokozatosan teljes egészében átveszi. Jelenleg Európa második legnagyobb légitársasága 11 százalékos tulajdonosa a Swiss-t birtokló AirTrust-nak. Ez utóbbi keddi adat szerint már 99,1 százalékban tulajdonosa a Swiss-nek.
Az EU engedélye után a Lufthansa részesedését az AirTrustban 49 százalékra fogja emelni. A Swiss teljes átvétele azután valósul meg, hogy a Swiss egyes repülési jogainak átvételét is letárgyalták. A márciusban végrehajtott Swiss-átvétel a Lufthansanak 310 millió euróba kerülhet, amihez még további 100 millió eurót költ majd a svájci társaság integrálására.
Menedzsment Fórum
Zöld utat kapott a Lufthansa-Swiss fúzió
Az Európai bizottság kedden jóváhagyta a német Lufthansa és a svájci Swiss légitársaság fúzióját. Az EU bizottsága azzal a kikötéssel tette lehetővé az egyesülést, hogy a Lufthansának nyolc jelentős európai légikikötőt érintően konkurenseinek kell átadnia bizonyos időkben a le-és felszállási jogokat (slot), mondta Christine Ritz, a Lufthansa szóvivője.