A számítógépes játékokba ágyazott reklámozás még új, eddig kiaknázatlan lehetőségeket kínál a hirdetők számára. A megegyezés értelmében az EA bizonyos játékai az IGA hálózatával együttműködésben készülnek el. Az együttműködés pénzügyi részletei nem ismertek.
Az első játék, amely kapcsán az EA és az IGA együttműködik, a stockholmi DICE által fejlesztett Battlefield 2142. Itt találkozhatnak először a rajongók a márkák valósághű megjelenítésével, amelyek játékkörnyezetbe illő módon láthatók a különböző színtereken. A megállapodás keretében még legalább két másik EA játékban jelennek meg ilyen típusú hirdetések.
Indulhat a harc a kábelcsatornákkal
"Jelen megegyezés az első lépése annak a stratégiának, amelynek célja, hogy a hirdetéseket mindinkább észrevétlenül ágyazza be a játékkörnyezetbe. Játékaink fejlesztése során arra törekszünk, hogy egyre több kapcsolódó élményt és szolgáltatást kínáljunk a felhasználóknak" - fogalmazott Frank Sagnier, az EA európai online- és stratégiai kapcsolattartásáért felelős alelnöke.
"Az IGA-nál olyan globális reklámhálózatot próbálunk létrehozni, ami a megfelelő célcsoport elérésében versenyre kelhet bármelyik kábelcsatornával. Ezt elkötelezettségünk és a mérési módszerek pontossága is erősít" - mondta Justin Townsend, az IGA Worldwide ügyvezető igazgatója. "Az, hogy az EA szabaddá tette az utat a játékokon belüli hirdetések előtt, egy olyan lehetőség, amire a hirdetők már régóta vártak, hiszen a játékon belüli hirdetések fontos részét képezhetik egy átfogó marketingkampánynak."