2016-ban 74 százalékkal zuhant az új Közgépként elhíresült Duna Aszfalt árbevétele köszönhetően a mélyépítesi tevékenység visszaesésének. Így a korábbi, 124 milliárdos bevétel helyett mindössze 32,5 milliárd folyt be a társaság kasszájába. Igaz, ez összességében nem rontott a cég jövedelmezőségén, hiszen ezzel párhuzamosan az anyagjellegű ráfordítások is 70 százalékkal 27,1 milliárdra csökkentek.
Személyi jellegű ráfordításként 1,6 milliárdot számoltak el Szíjj Lászlóék, amiből 1,2 milliárd forint volt a bérköltség. A 375 foglalkoztatottra levetítve ez 274 ezer forintos átlagbért feltételez a Duna Aszfaltnál.
A kiadások alacsonyabb szintje miatt a cég teljesítménye üzemi szinten már megközelítette a 2015-öset. Akkor 14 milliárdos nyereséget mutattak ki, tavaly 10,2 milliárdosat. A pénzügyi eredményt ezt némileg javította, így 11,3 milliárd forint után fizették ki a közel 200 milliós adót. A nyereségként maradó 11,1 milliárd forintból 7,5 milliárdos osztalék fizetéséről határoztak, a maradékot bent hagyták a társaságban.
A 7,5 milliárd forintos osztalék minden idők legjobbjának számít a cégnél, korábban 4,1, illetve 5,6 milliárdos osztalékot tudtak kilapátolni. Az igazi felfutás egyébként már 2013-ben megkezdődött, amikor is 28 milliárdról 54-re ugrottak a bevételek. A nyereség ugyan elmaradt, viszont ekkor sikerült először 1 milliárdnál is nagyobb osztalékot kifizetni. Összesítésünk szerint 2013 és 2016 között 19 milliárd forintot lapátolhatott ki a tulajdonos a Duna Aszfaltból.
mfor.hu