3p

A SEO fontosságát egyetlen weboldal tulajdonosnak vagy üzemeltetőnek sem kell magyarázni, hiszen a webes tartalmak keresőoptimalizálása a keresőmotorok megjelenése óta megkerülhetetlen. 

A nem SEO-szakemberek számára azonban továbbra is fehér folt ez a terület, és az elérhető szakmai publikációk, tudásanyagok ellenére is sok a téves információ, így most cikkünkben igyekszünk kicsit javítani ezen az arányon és bemutatni a SEO alapjait. 

Mi az a SEO?

A SEO kifejezés a weboldalak organikus forgalmának növelésével kapcsolatban lehet ismerős, vagy ahogy többek számára ismert, ez az a módszer, amivel egy weboldal a keresők találati listáján előrébb kerülhet. A keresőoptimalizálás alapjai hasznos információkkal szolgálnak a honlaptulajdonosok számára is, hiszen ezek ismeretében kevésbé érzik majd kínainak az általuk megbízott online marketing szakemberek riportjait és akár érdemben is hozzá tudnak szólni.

A legnagyobb és hazánkban szinte egyedülállóan használt Google keresőmotor találati listájának élén állni egyet jelent a sok látogatóval, a márka ismertséggel és a növekvő profittal. A keresőoptimalizálás metódusának technikai és tartalmi elemei vannak, mindkettő kialakításának sikere érdekében ismerni kell a célközönséget és annak megfelelő tartalmakat szolgáltatni.

Mitől lesz eredményes a SEO?

A keresőoptimalizálás komplexitása ellenére a sikerhez 3 alapvető dologra van szükség:

  • Felhasználóbarát, jó technikai beállításokkal rendelkező weboldalra.
  • Releváns, minőségi tartalomra.
  • A weboldal hitelességét alátámasztó backlinkekre.

Ezeknek megfelelően a SEO-nak is 3 területe van:

  • Technikai SEO: amely a weboldal kialakításáért felelős és a keresőrobotok munkáját segíti, és amely a keresőoptimalizálás első lépése, lényegében egyszeri munka. Ide tartozik többek között a weboldal reszponzív kialakítása, gyorsasága, biztonsága.
  • On-page SEO: amely a weboldal valódi optimalizálását jelenti, annak tartalmi elemeivel foglalkozik és folyamatos munkát jelent. Ide tartozik a kulcsszókutatás, az URL-struktúra, a címsorok, meta adatok, stb. kialakítása.
  • Off-page SEO: amely a weboldal hitelességének növelését, a linkszerzést támogatja. Többféle alapelv létezik, az egyes hivatkozások értéke eltérő.

A keresőmotorok és a rangsorolás

A keresőmotorok térképezik fel a weboldalakat és indexelik be azok tartalmát, vagyis egy hatalmas adatbázisban helyezik el őket. A felhasználók kereséseire ebből a tartalomból válogatnak és rangsorolnak, ez alapján állítják elő az ún. találati listát (SERP). Ennek egy része fizetett hirdetés, nagyobb részét azonban az organikus találatok adják. 

A rangsorolás legfontosabb szempontjai a relevancia, vagyis a felhasználók kérdéseinek leginkább megfelelő tartalmak, ezt követi a tartalom minősége, majd a linkek mennyisége és minősége. 

A keresőoptimalizálás folyamatosan változik, így újabb és újabb kihívásokat tartogat a szakemberek számára is, de az alapjai mindenki számára megtanulhatók.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!