A nem SEO-szakemberek számára azonban továbbra is fehér folt ez a terület, és az elérhető szakmai publikációk, tudásanyagok ellenére is sok a téves információ, így most cikkünkben igyekszünk kicsit javítani ezen az arányon és bemutatni a SEO alapjait.
Mi az a SEO?
A SEO kifejezés a weboldalak organikus forgalmának növelésével kapcsolatban lehet ismerős, vagy ahogy többek számára ismert, ez az a módszer, amivel egy weboldal a keresők találati listáján előrébb kerülhet. A keresőoptimalizálás alapjai hasznos információkkal szolgálnak a honlaptulajdonosok számára is, hiszen ezek ismeretében kevésbé érzik majd kínainak az általuk megbízott online marketing szakemberek riportjait és akár érdemben is hozzá tudnak szólni.
A legnagyobb és hazánkban szinte egyedülállóan használt Google keresőmotor találati listájának élén állni egyet jelent a sok látogatóval, a márka ismertséggel és a növekvő profittal. A keresőoptimalizálás metódusának technikai és tartalmi elemei vannak, mindkettő kialakításának sikere érdekében ismerni kell a célközönséget és annak megfelelő tartalmakat szolgáltatni.
Mitől lesz eredményes a SEO?
A keresőoptimalizálás komplexitása ellenére a sikerhez 3 alapvető dologra van szükség:
- Felhasználóbarát, jó technikai beállításokkal rendelkező weboldalra.
- Releváns, minőségi tartalomra.
- A weboldal hitelességét alátámasztó backlinkekre.
Ezeknek megfelelően a SEO-nak is 3 területe van:
- Technikai SEO: amely a weboldal kialakításáért felelős és a keresőrobotok munkáját segíti, és amely a keresőoptimalizálás első lépése, lényegében egyszeri munka. Ide tartozik többek között a weboldal reszponzív kialakítása, gyorsasága, biztonsága.
- On-page SEO: amely a weboldal valódi optimalizálását jelenti, annak tartalmi elemeivel foglalkozik és folyamatos munkát jelent. Ide tartozik a kulcsszókutatás, az URL-struktúra, a címsorok, meta adatok, stb. kialakítása.
- Off-page SEO: amely a weboldal hitelességének növelését, a linkszerzést támogatja. Többféle alapelv létezik, az egyes hivatkozások értéke eltérő.
A keresőmotorok és a rangsorolás
A keresőmotorok térképezik fel a weboldalakat és indexelik be azok tartalmát, vagyis egy hatalmas adatbázisban helyezik el őket. A felhasználók kereséseire ebből a tartalomból válogatnak és rangsorolnak, ez alapján állítják elő az ún. találati listát (SERP). Ennek egy része fizetett hirdetés, nagyobb részét azonban az organikus találatok adják.
A rangsorolás legfontosabb szempontjai a relevancia, vagyis a felhasználók kérdéseinek leginkább megfelelő tartalmak, ezt követi a tartalom minősége, majd a linkek mennyisége és minősége.
A keresőoptimalizálás folyamatosan változik, így újabb és újabb kihívásokat tartogat a szakemberek számára is, de az alapjai mindenki számára megtanulhatók.