Budapest Főváros Kormányhivatala közleményben jelentette be, hogy a Ryanair poggyászbotránya miatt György István, Budapest kormánymegbízottja azonnali, átfogó vizsgálatot kezdeményezett a fogyasztóvédelmi főosztály bevonásával, írja az Index.
Mint ismert, két hete vasárnap a Ryanair Budapest-Las Palmas járatával a csomagok jelentős hányada nem érkezett meg, emiatt 70-80 utas csomagok nélkül maradt a Kanári-szigeteken. Az elmúlt vasárnap megismétlődött az incidens, annyi különbséggel, hogy most már Budapesten közölték az utasokkal, hogy a csomagokat nem viszi el a gép, mert azok túlsúlyosak. Erre az utasok egy része leszállt, és üvöltözve elállta a gép útját, az esethez pedig rendőrök is érkeztek.
Mindezek után rendelték el hétfőn a vizsgálatot, és indítottak eljárást, de erről a hivatal csak a vizsgálat lezárulta után ad bővebb tájékoztatást.
Eközben szerdán és csütörtökön óriássztrájkot tartanak a dolgozók a Ryanairnél a méltatlan munkakörülmények miatt, melynek hírére a légitársaság kirúgással fenyegette meg azon alkalmazottakat, akik részt vesznek a demonstráción. A Ryanair ettől függetlenül is nehéz napok elé néz, a munkaerő költségek növekedése miatt csökkent a társaság profitja.
A Ryanair, az IAG, az easyJet és a Wizz Air bepanaszolja Franciaországot az Európai Bizottságnál a légiirányítók sztrájkja miatt
Az ír légitársaság még ennél is sűrűbb napok elé néz: keddi közleményükben tudatták, az International Airlines Group (IAG), az easyJet és a Wizz Air társaságában panaszt nyújtott be az Európai Bizottságnál Franciaország ellen, mivel szerintük a francia légiirányítók sztrájkjai korlátozzák az EU-n belüli mozgás szabadságának alapvető elvét. A légitársaságok nem a sztrájkhoz fűződő jogot kérdőjelezik meg, hanem úgy vélik, Franciaország megsérti az európai uniós jogot azáltal, hogy a sztrájkok ideje alatt nem engedélyezi az ország feletti átrepülést. Az ország felett átrepülő járatok utazóitól megvonják azt az alapvető szabadságot, hogy a sztrájk által nem érintett tagországok között utazhassanak.
Idén eddig a francia légiirányítók 300%-kal többet sztrájkoltak, mint 2017 hasonló időszakában. A múlt hónapban a francia szenátus megerősítette, hogy Franciaország önmagában az európai légiközlekedési késések 33%-áért felelős. A szenátus azt is állítja, hogy a sztrájkhoz fűződő jognak egyensúlyban kell lennie a közszolgáltatási kötelezettséggel.