2p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az európai menedzsereket komolyan foglalkoztatják az elektronikus beszerzés lehetőségei. Mindez persze nem jelenti azt, hogy máris tömegesen léptek volna be a különféle beszerzési hálózatokba.

Az internet alapú beszerzés bevezetésének hatása messze túlmutat az egyszerű költségmegtakarításon és nagy hatással van a hagyományos vállalati struktúra átalakítására.
Az elektronikus beszerzési rendszerek nem az egyes márkákat, hanem az árucikkek beszerzését támogatják. Így egyaránt ideálisak a gyártáshoz szükséges termékek és a non-produktív árucikkek beszerzésére. Elmosódik tehát a határ a kétféle beszerzési részleg között, új helyzetet teremtve ezzel a szervezeti és adminisztratív struktúrák számára. (A gyártási és non-produktív beszerzés közös területeként működik a Ford, General Motors és más autógyártók sokat emlegetett közös kereskedelmi platformja is.)

Az internet megváltoztatja a beszerzés 20 éves trendjeit. Eddig a szállítók körének szűkítéséről, preferált szállítók kiválasztásáról szólt a történet. Az e-beszerzés lényege viszont éppen a lehető legszélesebb szállítói kör versenyeztetése. A fordított árverés (reverse auction), ahol az eladók versenyeznek egymással az eladó kegyeiért, lényegében az egész internetre kiterjeszti a beszerzők "vadászterületét". Ez persze nem jelenti azt, hogy a végfelhasználónak több száz szállító ajánlata közül kell választania. A beszerzési csomóponthoz kapcsolódó szállítókból rendszerint csak néhány felel meg maradéktalanul az adott tender kiírásainak.

A beszerzési csomópontok kezelői ügyfeleik jobb kiszolgálása érdekében folyamatosan kutatnak új, olcsó szállítók után. Ellenőrzik a szállítók minőségét, megbízhatóságát, ha kell katalógust készítenek számukra, majd bekapcsolják őket a rendszerbe.

Szinte senki sem vitatja, hogy az e-beszerzésé a jövő. Kérdéses viszont, hogyan lesznek képesek alkalmazkodni a hagyományos kereskedelmi struktúrák és hogyan, mennyi idő alatt képesek áttérni az újfajta beszerzésre a vállalatok.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!