Hegyi Zsolt vezérigazgató a Facebook-oldalán közzétett videóban kifejtette, hogy a nyári menetrendben sokkal több vonatot közlekedtetnek a Balatonra és országszerte sokkal több klimatizált szolgáltatást fognak nyújtani. Az új menetrend már az applikációikban és az interneten is elérhető – tette hozzá.
A közlemény szerint érdemben bővül az eljutási kínálat Budapest és a Balaton között, és a tó térségébe idén nyáron könnyebb lesz eljutni a Dunántúlról is, amiképpen a Dél-Alföld és a főváros között is új, a korábbiaknál magasabb komfortú eljutási lehetőségeket biztosítanak.
Soha annyi klimatizált férőhely nem állt rendelkezésre a Budapestről a Balatonra utazók számára, mint amennyi az idei főszezonban – írták. A klímagaranciával ugyanakkor az összes többi magyarországi településre is el lehet majd jutni klimatizált járművel naponta legalább egyszer – ahova vonattal nem, oda korszerű, kényelmes, légkondicionált autóbusz fedélzetén.
A MÁV-csoport megerősítette készenléti tartalékát is:
a tavalyi évhez képest megtízszerezték, azaz 200-nál is többre növelték azoknak az erősítő MÁV-buszoknak a számát, amelyek az ország 53 bevetési pontján, egész nyáron indulásra készen várnak majd arra, hogy minél gyorsabban tudjanak a műszaki vagy más jellegű haváriahelyzetek miatt késést szenvedő utasok segítségére sietni.
A nagyobb csoportokat, kerékpáros társaságokat kérik, hogy legalább egy héttel jelezzék előre utazási szándékukat a MÁV-csoport csatornáin, hogy biztosítani tudják a megfelelő többlethelyeket.
A MÁV-csoport a nyári főszezonra való felkészülés jegyében – egyebek mellett – végrehajtotta a Balaton északi és déli parti vasútvonalain a legkritikusabb szakaszok megelőző karbantartását, valamint befejezte azt az infrastrukturális beruházást, amelynek köszönhetően Budapest és Székesfehérvár között immár óránként 160 kilométerrel közlekedhetnek az arra alkalmas vonatok.
A nemzet közlekedési társasága megerősítette járműparkját is. Többek között 100 darab, korábban alkatrészhiány miatt tárolóvágányon veszteglő vasúti kocsit újítottak fel, így az idei főszezonban 50-nel több IC-kocsi teljesíthet majd szolgálatot, mint tavaly ilyenkor, áll a közleményben.
Arra ugyanakkor nem térnek ki, hogy a nemzetközi fővonalon fekvő Veszprém-Ajka szakaszon továbbra sincs vonatközlekedés egy, Városlődnél fekvő szakasz javítása miatt. Ehelyett továbbra is pótlóbuszok közlekednek a két város között.
A MÁV tavaly decemberben függesztette fel a vonatközlekedést Veszprém és Ajka között. Akkor azt közölte, hogy „mintegy fél évig” szünetel majd a vasúti forgalom. “Jövő év elején nekiállunk, a nyárra pedig megcsináljuk”, ígérte akkor a MÁV vezérigazgatója.
Ebből azonban nem lett semmi, az említett szakaszon továbbra sem járnak a vonatok.