3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Konténerre általában négy esetben van szükségünk: építkezés, bontás, lomtalanítás és felújítás során. Mindegyik kivétel nélkül olyan tevékenység, ami rengeteg mellékterméket, hulladékot termel. Ezt a nagy mennyiségű szemetet rövid időn belül el kell szállítanunk a kellemetlenségek elkerülése miatt, amire a legjobb megoldás a konténerrendelés.

Mit lehet belerakni a konténerbe sittszállítás során?

A konténerrendelésnek is megvannak a maga határai, így mindenképpen oda kell figyelni arra, hogy pontosan mit is rakunk bele, mivel nem lehet mindent elszállítani ezzel a módszerrel. A sittszállítás során sittnek számít például a felújítások, építkezés alkalmával keletkező építőanyag, malter, bontott tégla, kisebb betondarabok, építőanyagok csomagolása, nyílászárók keretei és minden egyéb, az építkezésből származó hulladék.

Bontás esetén is ugyanez a helyzet, hisz bármilyen házat, lakóingatlant, tárolót, épületet vagy csarnokot bontanak le, akkor is rengeteg sitt keletkezik, amit mindenképpen el kell szállítani. Természetesen a bontások és építkezések többsége nem egy napig tart, így sokszor arra is van lehetőség, hogy a konténert több napra ki lehessen bérelni. 

Mi az, amit semmiképpen se rakjunk bele a konténerbe?

Összességében azokat a veszélyes hulladékot, amik a környezetre és/vagy az egészségre veszélyt jelentenek. Ide tartozik például a kátránypapír, olaj, olajjal szennyezett rongyok, textíliák, akkumulátorok, szárazelemek, TV, híradástechnikai eszközök, vegyszerek, növényvédő szerek, festék, tinta és a higany is, valamint az autógumi.

Abban az esetben sem kell megijedni, ha ezek közül valamelyik szerepel a hulladékunk között, azt mindenképpen helyezzük külön a többitől és kérjük a diszpécser segítségét az egyeztetés során a veszélyes hulladék elszállításával kapcsolatban.

Hogyan történik a konténer rendelése?

A sittszállítás leegyeztetéséhez mindössze négy információra van szükség: a konténer mérete, a hulladék fajtája, a szállítás helye és ideje. Utóbbi kettő megadása nagyon egyszerű, csak annyi a teendőnk, hogy gondoskodjunk arról, legyen hova elhelyezni a konténert, valamint a megadott időpontban legyünk a helyszínen. A konténer méretét könnyen meg lehet saccolni, de itt van egy fontos javaslat, amire figyeljünk oda: rendeljünk 1-2 köbméterrel nagyobbat, mint amit előzetesen számoltunk. Ennek egyszerű oka van: kerüljük el azt a helyzetet, hogy nem fér bele a hulladék a konténerbe, ellenkező esetben a költségeink megduplázódhatnak, és az egész műveletre több időt kell szánnunk.

A hulladék összetétele a legfontosabb információ. Mindig adjunk teljes leírást a szemétről, hogy pontosan mi található benne, ne a helyszínen derüljön ki, hogy bizony veszélyes anyag is van közte vagy olyan elem, ami nem szállítható. Ha kérdésünk van, bátran tegyük fel a diszpécsernek, hisz naponta több tucat megrendelést egyeztet le, van tapasztalata a témában.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!