5p

Kollega-Tarsoly Dániel a gyors reakcióképességben és rugalmasságában látja az MKB Bank sikerét.

Kollega-Tarsoly Dániel, az MKB Bank vállalati üzletfejlesztésért felelős vezetője szerint a változatos, rendkívül gazdag hitelkínálat és krízistermékek mellett a pandémia hatásaira adott gyors reakcióképesség és rugalmasság volt a bank eredményességének a kulcsa.

Kollega-Tarsoly Dániel  Vállalati Üzletfejlesztési Igazgató  MKB Bank
Kollega-Tarsoly Dániel Vállalati Üzletfejlesztési Igazgató MKB Bank

Valamivel több, mint egy év telt el a pandémia miatti korlátozásokból és annak hatásait talán már képesek vagyunk összegezni. Az MKB Bank számára milyen eredményekkel és tanulságokkal szolgált az elmúlt valamivel több, mint egy év?

A pandémia hirtelen kényszerített rá minket arra, hogy közel 1200 dolgozónkat – ami az MKB Bank akkori munkavállalóinak körülbelül kétharmada - otthoni munkavégzésre rendeljük, kvázi „bezárkózzunk”. Ez hatalmas szám és hatalmas logisztikai, szervezési, műszaki teljesítmény volt, amely a bank szinte minden területét érintette. Ezt pár nap alatt, sőt, a zömét egy délután során megoldottuk. Ebben nagy segítségünkre volt, hogy már korábban komoly digitális fejlesztésekbe kezdtünk, ami érintette a home office témakörét is. A pandémia előtt nálunk a heti egy nap home office bizonyos területeken már általánosnak számított, így a technológiai alapfeltételek rendelkezésre álltak. Az ügyfeleink szintén „bezárkóztak”, így maradt a digitális kapcsolattartás és ügymenet, ami szintén további fejlesztéseket követelt meg tőlünk. Kialakítottuk a videobank szolgáltatást, a bankfiókjainkban megvalósítottuk a kölcsönös biztonságot elősegítő digitális sorbanállást, így elég akkor a tárgyalótérbe belépnie az ügyfélnek, amikor csak ő és az ügyintézőnk van jelen. De ezen felül még számtalan megoldást fejlesztettünk ki rekordidő alatt ebben a helyzetben.

Mit jelent a moratórium az MKB Bank számára és milyen megoldásokkal készülnek a moratórium utáni időkre?

Az MKB Bank vállalati hitelportfoliója egészséges, várakozásaink szerint nem lesz jelentős a moratóriumot továbbra is igénybe vevő vállalkozások száma. Fontos azonban, hogy akár a moratórium lezárását követően üzleti működésüket lassabb ütemben visszaépítő ügyfeleink számára is nyújtsunk pénzügyi megoldásokat.

Módosultak esetleg a fókuszpontok az MKB Bank számára az elmúlt másfél év hatására? Mely területek a legfontosabbak jelenleg a bank eredményessége szempontjából? Mivel lehet ilyen időszakban javítani a hatékonyságot?

Jelentős vállalati – és azon belül is közép- és nagyvállalati – ügyfélkapcsolatokkal rendelkező bank vagyunk és ez a kompetencia az elmúlt évben sem változott. A KKV szegmens mellett a strukturált finanszírozás és azon belül a kereskedelmi ingatlanfinanszírozás az utóbbi időszakban ismét nagy hangsúlyt kapott. A KKV szegmensben a felső-középvállalatok számára nyújtott szolgáltatásaink dominálnak. Hatékonyság tekintetében már 2019-ben is nagyon jól álltunk számos nézőpontból, ezen a digitális kapcsolattartás tovább fejlesztésével még tudtunk javítani.

Hogyan alakult a gazdaságvédelmi akcióterv keretében kibocsátott konstrukciók iránti érdeklődés? A Növekedési Kötvényprogram mennyire tekinthető sikeresnek és mennyiben javította a vállalatok forrásellátottságát?

Az elérhető összes krízisterméket és konstrukciót azonnal bevezettük a kínálatunkba, implementáltuk rendszereinkbe. Ügyfeleink visszaigazolták gyakorlatunk helyességét, mivel minden hiteltermékre szép számmal érkezett igénylés. A Növekedési Kötvényprogram elsősorban a közép- és nagyvállalati ügyfélkörben közkedvelt, ezekben a szegmensekben jelentős volumenben történt kihelyezés.

A fenntarthatóság egyre nagyobb figyelmet kap a pénzügyi szektorban is. Milyen konstrukciókkal készült az MKB Bank?

Az MKB Pénzügyi Csoportnál 2020 is a fenntarthatóság jegyében telt. Ennek keretében kialakítottuk az MKB Bank fenntarthatósági és klímastratégiáját, amely érthetően globális, európai és nemzeti szintekről táplálkozik. Alapja a Párizsi egyezmény, a European Green Deal, és a NEKT (Nemzeti Energia-és Klímaterv). Két fő mezsgyét határoztunk meg magunknak. Az egyiknél az MKB Bankra, mint vállalatra tekintünk és az ökológiai lábnyomunk csökkentésére készítettünk terveket – napelemek, home office, digitális kapcsolattartás, MOL bubi használata, paperless & contactless, stb. -, amelyek támogatnak minket zöld céljaink elérésben. A másik fő területnél kereskedelmi bankként az ügyfeleinknél szeretnénk támogatni az általuk is kitűzött zöld célok teljesülését olyan fenntartható beruházásokat segítő hitelekkel,  amelyek megkönnyítik ezek létrejöttét.  Ma a fenntarthatóság már nem csak lehetőség, egyre nagyobb hangsúlyt kap a pénzügyi szektorban is.

Az online piac, a digitalizáció igen gyors megerősödését látjuk az elmúlt egy-másfél évben a karanténnak köszönhetően. Mennyiben befolyásolja ez a cégek és a bankok működését, az MKB Bank jövőbeni terveit, fejlesztéseit?

Abszolút mértékben. Elképesztően sok és kiváló digitális eszközünk van, amelyek mindegyike hatalmas segítség a mindennapi működésünkben, ezért ezek garantáltan jellemezni fogják az MKB Bank későbbi működését, sőt, további fejlesztésekre ösztönöznek minket.

Mi marad meg személyes élményként a pandémiás időszakból?

Banki szemmel nézve a hihetetlenül gyors reakció és rugalmasság, amit felmutattunk. Személyesen - ahogy gondolom sokaknak - a home office néha egészen extrém működéseket eredményező szokatlan életritmusa.

További információkért kattintson az mkb.hu oldalára

(x)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!