A tárcavezető szerint a KunlunChem a világ öt legnagyobb elektrolitgyártója közé tartozik, amely itt a BMW és a Mercedes elektromos autóinak beszállítója lesz a legmodernebb technológiával.
Hozzátette: a high-tech működés nem lenne lehetséges a megfelelő, biztos alap nélkül, márpedig Szolnokon a tradíciók adottak, hiszen a város mindig is a magyar vegyipar egyik bástyája volt.
Tájékoztatása szerint az ágazat hazánkban közel százezer embert foglalkoztat, és a betelepülő kínai cég is a helyi munkavállalókra kíván támaszkodni, ezért fontos a minél szorosabb együttműködés a Szolnoki Szakképzési Centrummal.
Szijjártó Péter emlékeztetett arra, hogy a károsanyag-kibocsátás mintegy hatodát a közúti közlekedés adja, ezért nem lehetséges a klímacélok teljesítése az autóipari elektromos átállítása nélkül Ennek tempójáról vita zajlik, arról azonban nem, hogy végül meg fog történni. „Ezért sem véletlen, hogy minden olyan beruházásért, amely az elektromos autóipari átálláshoz kapcsolódik, óriási nemzetközi verseny van” - mondta.
Fotó: MTI/Balogh Zoltán
Szerinte Magyarország a zöld autóipari átállás egyik éllovasává vált, olyan országgá, ahol a német és a kínai vállalatok egymás mellett építik fel a gyáraikat, munkahelyek tízezreit teremtve.
Kitért arra is, hogy Kína mára hazánk első számú kereskedelmi partnere lett Európán kívül, és az elmúlt öt évben háromszor is innen érkezett a legtöbb beruházás.
Szerinte tavaly az összes, Európába irányuló kínai beruházás 44 százaléka Magyarországra érkezett. Az elmúlt tíz évben hatvannégy nagy kínai beruházáshoz adott a kormány támogatást, és ezek 5500 milliárd forintnyi beruházási értéket hoztak létre, fűzte hozzá a tárca közleménye szerint.