3p

Megroggyanhat a Fidesz a Novák-botránytól? Kitört a belharc a pártban?
Mi lesz az uniós pénzekkel és a magyar gazdasággal?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Lengyel Lászlóval -
vegyen részt és kérdezzen Ön is a Pénzügykutató Zrt. vezetőjétől!

2024. február 28. 15:30

A részvétel ingyenes,
regisztráljon itt!

Ez egy elég csúnya ügynek tűnik.

A Népszava megkereste Hajdú Rolandot, a Continental makói gyárában működő Gumiipari Szakszervezet helyi titkárát azzal kapcsolatban, hogy az eddigi információk szerint novemberben és decemberben is 20-25 munkavállalót küld el a cég. Hajdú elmondta, a gyárvezetés nem tájékoztatta a szakszervezetet sem az elbocsátások tényéről, sem annak mértékéről.

A cikk szerint a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft.-nél nem autógumik előállítása folyik, hanem autóalkatrészek gyártása, közel 1800 munkavállaló foglalkoztatásával, a tervezett elbocsátások okairól a gyár dolgozói kizárólag a sajtóból értesültek.

Az érintettek értetlenségüket fejezték ki, mert amennyiben igaz a termékeik iránti keresletvisszaesésre történő hivatkozás, akkor a jelek szerint a makói gyár esetében nem számolnak a kereslet későbbi növekedésének lehetőségével, holott az autóipari beszállítóknál megszokott jelenség ez a hullámzás.

A cikk szerint a dolgozók azt is feltűnőnek tartják, hogy jelenlegi ismereteik szerint csak magyar munkavállalóktól szabadul meg a cég, és legtöbb esetben húsz évet is meghaladó munkaviszonnyal rendelkezőknek intenek búcsút.

Tapasztalt dolgozókat küldenek el. Fotó: Depositphotos
Tapasztalt dolgozókat küldenek el. Fotó: Depositphotos

A cég indokol, de mintha a külföldieknek állna a zászló

A gyárban terjednek olyan hírek, ami szerint elképzelhető, hogy külföldi munkavállalók előtt nyithatja meg az utat a mostani elbocsátási hullám. A Népszava szerint ezt támaszthatja alá, hogy jelenleg közel százötven indonéz munkás dolgozik a gyárban.

A Continental a portál megkeresésére adott válaszában egyébként egyebek mellett azt írta, hogy

„a 2022-ben tapasztalt növekvő megrendelésszám miatt például ebben az időszakban Makón több mint 500 fővel bővültünk. Jelenleg viszont a piac romlásának és az elmaradó megrendeléseknek köszönhetően olyan lépéseket kell megtennünk, amelyek biztosítják fenntartható üzleti működésünket és ezzel együtt a lehető legkevésbé érintik munkavállalóinkat. Ezen alapelvek mentén hoztuk meg döntésünket a hivatkozott létszámmódosításról, melyről a törvényi előírásoknak megfelelően értesítettük a helyi érdekképviseleteket. A jelenlegi lépés nagyrészt a kölcsönzött munkavállalókat érinti és a folyamatot 2023 végéig hajtjuk végre.”

A szakszervezeti képviselő szerint ugyanakkor nagyjából ötven elbocsátott munkavállaló között nagy számban találhatóak olyanok, akiknek a munkaviszonya elérte, sőt meghaladta a húsz évet a makói gyárban. Olyanokat is elküldenek, akik állítólag fél éve még az indonéz munkavállalók betanítását végezték a makói gyárban, és akiket joggal tartanak a legkiválóbb helyi dolgozóknak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!