3p

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Itthon elképesztő profitrátával működik a Duna Aszfalt, a külföldi leányvállalatok egyelőre csak botladoznak.

Magyarországon 14,9 százalékos profitrátával dolgozott 2020-ban a Duna Aszfalt, külföldi leányai ezzel szemben 0,1 százalékos mínuszt értek el árbevétel-arányosan - írja összeállításában a g7.hu

A társaság az elmúlt öt évben 5,4-szeresére növelte az árbevételét, szinte teljes egészében a magyar államtól érkező megrendeléseknek köszönhetően.

A Szíjj László tulajdonában álló vállalat öt év alatt 98,8 milliárd forintnyi adózott eredményt termelt. Az időszakra vonatkozó profitráta 17 százalékos, amit a portál egészen döbbenetesnek nevez - ez ugyanis nyolcszor-tízszer nagyobb, mint a nagy nemzetközi építőipari konszerneké Európában. (Külön pikáns, hogy a kormány az "extraprofit" vádjával előszeretettel él más gazdasági szereplőkkel szemben, ám például Bige László cége az utóbbi 5 évben csak egyszer tudott 10 százalékot meghalató profitrátát elérni.)

Szíjj László  (Fotó: dunaaszfalt.hu)
Szíjj László (Fotó: dunaaszfalt.hu)

Itthon szinte csak közbeszerzés van, külföldön alig akad győztes tender

A Duna Aszfaltnak összesen nyolc külföldi leányvállalata van, hat országban - itt azonban nem mindenhol folyik érdemi tevékenység, a közbeszerzésekkel kitömött magyarországi céghez pedig még csak hasonló eredményességről sem beszélhetünk a G7 gyűjtése alapján. Közbeszerzési győzelemről csak Lengyelországban van hír, egy 8,6 és egy 4,5 milliárd forintnak megfelelő tendert talált a lap a Banimex cégnél. A leányvállalat árbevétele 2020-ban csökkent, a főtevékenység veszteséget hozott, a pénzügyi műveletek segítették pluszba a profitot.

A horvát leányvállalat 2020-ban mindössze 6 milliós bevételt és 1 millió forintos profitot ért el, a román leánynak nem volt egy alkalmazottja sem. A bolgár leányvállalatról 2018-as az utolsó hír, ahogy a svéd leányvállalat sem végez érdemi tevékenységet - ezeket a koronavírus-járvánnyal magyarázta a Duna Aszfalt. Mauritiuson egy 182 kilométeres út építésében vesz részt a cégcsoport, de nem kivitelezőként, hanem befektetőként.

Ennyit számít a helyismeret

A társaság a profitrátában megmutatkozó jelentős eltérést a hazai és a külföldi tevékenység között főként azzal magyarázta a lapnak: a Duna cégcsoport Magyarországon 30 éve van jelen, míg külföldi befektetései vagy akvizícióval kerültek a cégcsoportba, vagy induló vállalkozások. Szerintük "a magyarországi projektek nemzetközi benchmark összehasonlításban is kiállják a próbát, erre már eddig is több forrásból megerősítést kaphatott a szakmai nyilvánosság. "

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!