3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A vérbeli vendéglátósok szenvedéllyel telve tudnak beszélni a hivatásukról. Azok, akik ebben a világban mozognak, nem csak a szakma csínját-bínját ismerik, hanem azt is tudják, hogy nem elég elvégezni a munkát, ennél több kell ahhoz, hogy a vendég elégedetten álljon fel az asztaltól.

Azok, akik a vendéglátás világában tevékenykednek, gyakran el sem tudják képzelni, hogy más területen próbálják ki magukat. Szenvedéllyel végzik a munkájukat és képtelenek lennének például egy irodában dolgozni.

Aki szeretne e területen dolgozni, az jó, ha tudja, hogy a mezőkövesdállás oldalán, az alábbi linken számos állásajánlat található a vendéglátás területén: https://mezokovesdallas.hu/allasok/vendeglatas.

A vendéglátózás kemény szakma, így aki ezen a területen szeretné megállni a helyét, annak egyrészt fel kell kötnie a nadrágját, másrészről rendelkeznie kell néhány készséggel és képességgel.

Alázat

Csak azok juthatnak igazán magas szintre, akik kellő alázattal rendelkeznek. A vendéglátózás nem csupán egy szakma, hanem egy életérzés. Az igazán profi szakácsok, séfek, de akár a profi pincérek egyik közös ismérve az alázat a szakma és a vendégek iránt.

Profizmus

Nem arról van szó, hogy minél több vendéget kell kiszolgálni minél rövidebb idő alatt. Habár ez is nagy teljesítmény, azonban a profizmus sokkal inkább azt jelenti, hogy a munkavállaló minden helyzetben képes jól teljesíteni a körülményektől függetlenül.

Például ki tudja zárni a magánéleti problémákat a munka során, vagy képes kezelni az igazán nehéz vendégeket. Sajnos vannak olyan vendégek, akik nehéz természetűek, vagy épp rossz napjuk van, és ezt a körülöttük lévőkön vezetik le. Az igazán profi pincérek azonban képesek még az ilyen embert próbáló szituációkat is kezelni.

Alkalmazkodóképesség

Még az olyan örökzöld szakmákban is, mint a vendéglátás, vannak változások. A technológiai vívmányok az élet egyre több területét behálózzák. Így nem csoda, hogy ez a vendéglátást is elérte. Ma már egyre több helyen vannak pincérhívó rendszerek és egyéb innovatív megoldások, melyek mind a vendégélményt hivatottak támogatni.

Sokan, akik a szakmában dolgoznak, félnek a változásoktól és tartanak a modern technológia vívmányaitól. Egyesek egyenesen az állásukat féltik. Holott jó vendéglátósokra mindig szükség lesz. Már csak az a kérdés, hogy ki az, aki megijed a változásoktól, és ki az, aki képes tovább jutni az akadályokon és alkalmazkodni? Utóbbiaknak nagy jövője van a szakmában.

A szakma ismerete

Modern technológia ide vagy oda, a szakma fortélyait ismernie kell annak, aki szeretné megállni a helyét ebben az iparágban. Az etikett és a protokoll ismerete különösen fontos. Emellett tudni kell azonosulni a vendég stílusával, érteni kell az idegenforgalomhoz, illetve nem árt beszélni legalább egy idegen nyelvet.

Ami igazán fontos, hogy nem szabad elfelejteni a nagy öregek által emlegetett vezérelvet, miszerint: “a vendégnek mindig igaza van!”.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!