Ez pedig a kereskedelmi ágazatot is erősen érinti. Elég csak megnézni az Ózdállás https://ozdallas.hu/allasok/kereskedelem-ertekesites aloldalát, és láthatjuk, hogy a munkáltatók lázasan keresik a bolti eladókat, a pénztárosokat és az árufeltöltőket.
De arról is sokat lehet olvasni manapság, hogy az ismert szupermarketek folyamatosan emelik a dolgozóik bérét, illetve különböző jutalékokkal is honorálják a munkájukat.
A bérezés
Persze a bérezést számos más tényező is befolyásolja, ilyen például a szakképesítés megléte. Vagyis azok a munkavállalók, akik bolti eladó, élelmiszer-, vegyiáru eladó, boltvezető vagy kereskedő OKJ-s képesítés birtokában vannak, némileg magasabb fizetésre számíthatnak, mint azok, akik szakképesítés nélkül dolgoznak.
A képzés
A kereskedelmi képzések közül a boltvezető tanfolyam a legnépszerűbb, ezen pedig mi egy cseppet sem csodálkozunk, hiszen ezzel a képesítéssel bármilyen kereskedelemben tevékenykedő vállalkozás közép- és felsővezetői pozíciója ellátható. Ahhoz viszont, hogy ezen a tanfolyamon részt tudjunk venni, szükséges egy eladói képzés elvégzése is.
Ezeken a kurzusokon az oktatás elméleti és gyakorlati részből is áll, hogy maximálisan fel tudjunk készülni arra, hogy a képzés elvégzése után helyt tudjunk állni a szakmánkban, és általában nagyjából három hónap alatt abszolválhatók.
Tehát összesen féléves tanulással bezsebelhetünk egy biztos munkát, amellyel viszonylag jó pénzt tudunk keresni havonta.
Ez elég csábítóan hangzik, igaz?
Nagy kereslet a munkáltatók részéről, az átlaghoz képest magasabb havi kereset, és gyorsan elsajátítható szakmák – ennél több nem is kell. Ezt az álláskeresők többsége is így gondolja, amelynek köszönhetően egy-egy hirdetésre átlagosan akár 20-30 jelentkezés is beérkezhet.
Ezért manapság már egyáltalán nem jelent garanciát a szakképesítés és a szükséges kompetenciák megléte arra, hogy a HR-esek minket választanak. Szükség van egy ütős önéletrajzra ahhoz, hogy meg tudjuk mutatni, mi vagyunk az ideális jelöltek az adott pozícióra.
A CV-n belül pedig különösen figyelmet kell fordítanunk a szakmai összegzés és a tapasztalat részre, hiszen ezek nagymértékben meghatározhatják, hogy a pályázatunk hova kerül, a kupac tetejére vagy kiszortírozásra. Fontos, hogy releváns információkat adjunk meg bennük, konkrét adatokkal támasszuk alá az eddig elért eredményeinket, és használjunk minél több kulcsszót.
A cikk befejezéseképpen pedig még annyit említenénk meg, hogy ha rendelkezünk némi nyelvtudással, akkor azt is mindenképpen tüntessük fel, az idegennyelv-ismeret ugyanis sok esetben, főleg a nagyvárosokban elengedhetetlen egy bolti eladó számára. Bármikor betévedhetnek ugyanis turisták a boltba, akiket ugyanolyan lelkesedéssel kell tudnunk kiszolgálni, mint a magyar vásárlókat.