2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Népszerűek az energiahatékonyságot növelő beruházások a nagyvállalatok körében, minden negyediknél várható ilyen jellegű fejlesztés a következő egy év során.

A beruházásokat nem csupán az energiaárak emelkedése hajtja, hanem több szempont együttesen, így például a környezetvédelem vagy a jogszabályi előírások is döntő tényezők – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index harmadik negyedéves eredményeiből. Az elmúlt egy évben megvalósult és a következő egy évben tervezett fejlesztések esetében is egyértelműen a napelem a sláger.

Sokat várnak a cégek a napelemektől. Fotó: Depositphotos
Sokat várnak a cégek a napelemektől. Fotó: Depositphotos

Energiahatékonyságot növelő beruházások várhatók a hazai nagyvállalatoknál. Ezt mutatja a K&H nagyvállalati növekedési index, ami a magyarországi, kétmilliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező cégek következő egy évre vonatkozó várakozásait vizsgálja. A harmadik negyedévben a nagyvállalati döntéshozók 25 százaléka nyilatkozott arról, hogy energiahatékonyságot növelő beruházást tervez a következő egy év során, és ezt az arányt érdemben nem befolyásolja a vállalat mérete, területi elhelyezkedése és profilja sem. A fejlesztéseket döntően – a vállalatok 74 százalékánál – az energiaárak, a környezetvédelmi elvárások és a jogszabályi előírások együttesen indokolják, és mindössze minden hetedik (14 százalék) cég döntött kizárólag a közelmúlt jelentős energiaár-emelkedése miatt erről – részletezte az eredményeket Rajna Gábor, a K&H vállalati divíziójának vezetője.

Sokan már léptek, a napelem a sláger

A fejlesztéseket tekintve az elmúlt egy évben nagyobb aktivitás volt tapasztalható, mint ahogyan az előttünk álló egy évben várható. A felmérést megelőző egy évben a vállalatok 46 százaléka valósított meg energiahatékonyságot célzó fejlesztést. Közülük 28 százalék továbbiakat már nem tervez, 18 százalékuk viszont igen, míg 8 százalékuk még csak most kapcsol. Utóbbiak a közelmúltban nem fejlesztettek, de a következő egy évben azonban már tervezik. Ahol már megtörtént a beruházás, legtöbben napelemet telepítettek, de a világítás-korszerűsítés és a hűtő-fűtő berendezések cseréje is népszerű volt. Akik pedig a jövőben terveznek fejlesztést, legtöbben szintén a napelem rendszerekben látnak fantáziát – mondta el Rajna Gábor. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!