3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az értékesítésük is nagyot tudott nőni.

Rekordmértékű üzemi nyereséget termelt a Toyota Motor japán autógyár a második negyedévben, mivel jelentősen nőtt értékesítése, ráadásul jobban vészelte át a termelést veszélyeztető globális chiphiányt, mint vetélytársainak többsége.

A legnagyobb japán autógyártó a június 30-án véget ért három hónapban - folyó pénzügyi évének első negyedévében - 7935,56 milliárd jen, az előző évinél 72,5 százalékkal nagyobb értékesítési árbevétel mellett 997,5 milliárd jen működési eredményt ért el az egy évvel korábbi 13,9 milliárd után. Elemzők 752 milliárd jenre várták a működési eredményt.

A nettó nyereség 520 százalékkal 926,5 milliárd jenre nőtt, az egy részvényre jutó hígított nyereség pedig 321,11 jent tett ki, több mint ötszörösét az előző évi 56,87 jennek.

A nyereséget növelte az is, hogy kedvezően alakultak a devizaárfolyamok a japán autógyártó szempontjából. A japán jen érezhetően gyengült tavalyhoz képest: idén március-áprilisra a dollárt 110 jenen, az eurót pedig 132 jenen váltották át, míg egy éve 108 jenen, illetve 119 jenen.

Április-júniusban a Toyota 2 millió 180 ezer járművet gyártott, ami több mint duplája az egy évvel korábbi 1,08 milliónak, az értékesített járművek száma pedig 85,5 százalékkal, 2 millió 148 ezerre emelkedett.

A Toyota továbbra is arra számít, hogy a folyó pénzügyi évben 8,7 millió járművet értékesít majd, ami 13,8 százalékkal haladná meg a 2021-es pénzügyi évben értékesített 7,65 milliót. Az értékesítési árbevétel 10,2 százalékkal 30 ezer milliárd jenre, az üzemi eredmény 13,8 százalékkal, 2500 milliárd jenre, a részvényesekre jutó adózott nyereség pedig 2,4 százalékkal, 2300 milliárd jenre kúszhat fel a 2022-es pénzügyi évben.

Elemzők arra számítottak, hogy a menedzsment 2880 milliárd jenre javítja az üzemi eredményre vonatkozó prognózist. A Toyota azzal magyarázta a változatlan előrejelzést, hogy a helyzet még mindig bizonytalan a koronavírus-járvány, a chiphiány és az alkatrészek drágulása miatt.

A Toyotának eddig nagy előnyt jelentett, hogy nagy raktárkészlete volt az autógyártáshoz nélkülözhetetlen félvezetőkből. Ennek hátterében az áll, hogy a 2011-es fukusimai földrengés után kidolgoztak egy tervet az üzletmenet folytonosságának biztosítására. Ez azt jelenti, hogy a beszállítóknak két és hat hónap közötti készleteket kellett felhalmozniuk, függően attól, hogy a megrendeléstől mennyi idő telik el a kiszállításig. A közelmúltban azonban már a Toyota is termelési nehézségekkel szembesült: Thaiföldön júliusban három gyárban is felfüggesztették a munkát a járvány miatt kialakult alkatrészhiány következményeként.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!