4p

Ez a cikk Privátbankár.hu / Mfor.hu archív prémium tartalma, amelyet a publikálástól számított egy hónap után ingyenesen elolvashat.
Amennyiben első kézből szeretne ehhez hasonló egyedi, máshol nem olvasható, minőségi tartalomhoz hozzáférni, akár hirdetések nélkül, válasszon előfizetői csomagjaink közül!

Érdekes információ látott napvilágot az NFL közvetítési jogok kapcsán, amely alapján akár jó hírrel szolgálhat a hazai nézők számára a közvetítő társaság.

A hazai sportrajongók közül sokan tartottak attól, hogy az NFL jogtulajdonosának változása miatt lemaradnak a közvetítésekről. Az amerikai foci mérkőzéseit ugyanis a héten kezdődő szezontól immár az ARENA4 közvetíti. A csatorna viszont egyelőre nem szerepel a két nagy szolgáltató, a Telekom és a Digi kínálatában. Ugyanakkor az elmúlt hónapokban több fontos szereplővel sikerült egyezségre jutniuk, így a Vodafone/UPC, az Antenna Hungária kínálatába is bekerültek.

Augusztus elején a NETWORK4 vezérigazgatója, Borsány-Gyenes András lapunknak nyilatkozva azt mondta, hogy az említett két nagy szolgáltatóval is jól haladnak a tárgyalások, és reményét fejezte ki, hogy azok hamarosan lezárulnak.

Mikor kerül be a két nagy szolgáltató kínálatába?
Mikor kerül be a két nagy szolgáltató kínálatába?

Mivel konkrétumok azóta sem láttak napvilágok, a szezon kezdete viszont a nyakunkon van, az amerikai foci rajongói egyre elkeseredettebben várják, hogy történjen valami. Sokan attól tartanak ugyanis, hogy hasonló lesz a helyzet, mint amikor a Spíler TV a piacra lépett. Akkor a Premier League meccseket nem láthatták hosszabb ideig a szurkolók. A már említett interjúban ugyanakkor Borsány-Gyenes András azt jelezte, hogy a NETWORK4 többi csatornája szerepel a szolgáltatók kínálatában, az árazásuk is megfelelő, így nem tart attól, hogy ne tudnának megegyezni akár a Telekommal, akár a Digivel.

Ráadásul most egy olyan információ látott napvilágot, amely akár a megegyezést segítheti.

Mint kiderült, a NETWORK4 nem csak a magyarországi közvetítési jogokat szerezte meg az NFL-től, hanem másik két piacra, Csehországra és Szlovákiára is.

Mivel ott a magyar társaság nem rendelkezik csatornával, így logikus döntés, hogy továbbértékesítették a jogokat. Ezt a közvetítéseket megszerző O2 most jelentette be.

Mindez egy normál üzleti hír lehetne, és nem adhatna okot "konspirációra", ha nem tudnánk, hogy mely vállalatok állnak az O2 mögött.

A csehországi vállalatnál ugyanis a T-Mobile és a Telly, míg Szlovákiában a T-Mobile mellett a DIGI SLOVAKIA. Vagyis azok a cégek, amelyekkel meg kellene állapodni a magyarországi közvetítésekről.

Elképzelhető természetesen olyan forgatókönyv is, hogy a megkötött kinti üzletek nem egy nagyobb (akár informális) csomag részei, de nem lenne az sem meglepő, ha a most bejelentett megállapodás jelentős lökést adna a magyar tárgyalásoknak.

Ennek folyományaként pedig a felek rövid időn belül lezárhatnák a magyar tárgyalásokat, és hazai csatornán keresztül lehetne nézni akár már az első fordulót is a hét végén.

Megkeresésünkre a NETWORK4, illetve annak vezetője nem kívánta kommentálni, hogy lehet-e összefüggés a hazai kábelszolgáltatókkal való megállapodás illetve a cseh és szlovák közvetítési jogok értékesítése között.

Az NFL itthon is az egyik legnépszerűbb tévés sportprogram

Noha Magyarországon az amerikai foci nincs reflektorfényben, az NFL tévés szempontból kifejezetten népszerű. A bajnokság közvetítési jogait a legfontosabb sportjogok között tartják számon. A sportág ráadásul azzal a pozitívummal is rendelkezik, hogy (hasonlóan fociban a Premier League-hez) meglehetősen kiegyenlített a mezőny. Így még az előzetesen lefutottnak tűnő párosítások esetén is sokszor igen izgalmas találkozók kerekednek. Ráadásul az egyik évről a másikra is megtáltosodhatnak csapatok, amire a legjobb példa a San Francisco 49ers, amely két éve a második leggyengébb mérleggel zárt, az előző szezonban viszont a döntőbe, a Super Bowlba került. Éppen ezért a nézettségi statisztikák is sokkal kiegyensúlyozottabb képet mutatnak.

A Nielsen Közönségmérés adatai szerint az élő mérkőzések nézettsége ma már eléri a négy legnagyobb európai futballbajnokság meccseinek nézettségét. A legutóbbi nagydöntőt, a Super Bowlt pedig a 18–59 év között férfi célközönség 23 százaléka követte élőben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!