Bizonytalan időre elhalasztották a Fehrer új magyarországi egységének a megépítését Kozármislenyben, írja a Szabad Pécs. A Fehrer nagy autóipari gyártók számára beszállítóként elsősorban üléseket és kartámlákat készít, a baranyai kisvárosban létesítendő üzemében négy év alatt ezer főnek adott volna munkát. Kozármisleny független polgármestere, Bíró Károly azonban közölte a lappal, hogy a cég képviselői arról biztosították, hogy ha mégis vállalják a magyarországi bővítést, akkor egészen biztosan Kozármisleny mellett döntenek.
Annak, hogy a Fehrer elhalasztotta a bővítést, a fő oka a kedvezőtlen munkaerőpiaci helyzet. A multik újabban nem viszik végbe a tervezett bővítéseket az országban, sőt, egyes egységeiket elkezdték Ukrajnába, Szerbiába és a Távol-Keletre vinni, itthon annyira nincs már munkaerő. A Fehrernek már van magyarországi telephelye Móron, viszont ők is a fenti problémával küzdenek, ezért nem terjeszkednek Kozármislenyben.
A másik ok Bíró szerint az lehetett, hogy a német cég a kozármislenyi gyártócsarnok megépítésére olyan magas árat kapott, amely már súrolta a németországi árszínvonalat is, azaz szinte bárhol Németországban megépíthették volna azon az áron az új gyártócsarnokot, mint amiről az ajánlati ár szólt. A polgármester arról is beszélt, hogy egyes pécsi fideszes politikusok sokáig amellett kardoskodtak, hogy Kozármisleny helyett Pécsre vigyék el a tervezett gyáregységet, ami nyilvánvalóan nehezítette és késleltette az üzem megnyitását, erről azonban további részleteket nem osztott meg a lappal.
Nincs elég dolgozó, bukja az autógyárat Kozármisleny
A Fehrer jött volna a baranyai kisvárosba, ezer főnek adott volna munkát - de ezek szerint nincs helyben ezer fő, aki dolgozna.