2p

Az állam 16 milliárd forintot fizetett volna egy brit cégnek, ami így is, úgy is idejött volna.

Szijjártó Péter 16 milliárdot ígért egy brit cégnek egy magyar beruházásért, de Brüsszel közbelépett - írta kedd délután a hvg.hu. A GKN Automotive Hungary Kft. felzsőzsolcai gyáráról van szó, amely autóipari alkatrészeket gyárt. A brit tulajdonú cég beruházásának bejelentésekor 2023 szeptemberében ott volt Szijjártó Péter külügyminiszter is, aki akkor nem akarta elmondani, hogy mekkora összeggel támogatja az állam a beruházást - azt mondta, hogy csak akkor hozzák ezt nyilvánosságra, ha az Európai Bizottság is jóváhagyta az állami támogatást.

Csonka Béla gyárigazgató, Hannes Hellweger, a GKN Automotive alelnöke, Nick Zerbst operációs alelnök, Markus Bannert, a GKN Automotive vezérigazgatója, Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Csöbör Katalin, a térség fideszes országgyűlési képviselője, Joó István, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) vezérigazgatója és Szarka Tamás polgármester a GKN Automotive Hungary Kft. új gyárának avatásán Felsőzsolcán 2023. szeptember 8-án. Mintegy 52 milliárd forintos zöldmezős beruházással 1500 munkahelyet hoz létre Felsőzsolcán a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítójának számító GKN. Az üzem a BMW-t, a Mercedes-Benzt, a Suzukit és a Volkswagent fogja kiszolgálni - most már úgy néz ki, hogy állami támogatás nélkül is meglesznek.
Csonka Béla gyárigazgató, Hannes Hellweger, a GKN Automotive alelnöke, Nick Zerbst operációs alelnök, Markus Bannert, a GKN Automotive vezérigazgatója, Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Csöbör Katalin, a térség fideszes országgyűlési képviselője, Joó István, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) vezérigazgatója és Szarka Tamás polgármester a GKN Automotive Hungary Kft. új gyárának avatásán Felsőzsolcán 2023. szeptember 8-án. Mintegy 52 milliárd forintos zöldmezős beruházással 1500 munkahelyet hoz létre Felsőzsolcán a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítójának számító GKN. Az üzem a BMW-t, a Mercedes-Benzt, a Suzukit és a Volkswagent fogja kiszolgálni - most már úgy néz ki, hogy állami támogatás nélkül is meglesznek.
Fotó: MTI/Vajda János

Az összeg most nyilvánosságra került - mégpedig a Bizottság elutasító határozatából. 

A határozatot is idézi a hvg.hu: 

"Az Európai Bizottság arra a következtetésre jutott, hogy az Észak-Magyarországon létesített új autóipari alkatrészgyár megépítéséhez Magyarország által nyújtani tervezett támogatás nincs összhangban az uniós állami támogatási szabályokkal. Ezért Magyarország nem nyújthatja a támogatást" 

– jelentette ki a brüsszeli testület. Kiderült: Magyarország 43,76 millió euróval, azaz közel 16 milliárd forinttal támogatná meg a brit céget. 

A lap a részletes indoklás alapján azt írja: a felsőzsolcai építkezés a magyar adóforintok nélkül is megtörtént volna, ennek ellenkezőjét a magyar kormány nem tudta bebizonyítani. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!