4p

Vasárnap elindult a TV2-n a Nicsak, ki vagyok?, amely számos elemében hasonlít az RTL Klub Álarcos énekes című produkciójára. Előbbi annak ellenére hozott remek nézettségi statisztikákat, hogy lépéshátrányból indult, az RTL-es műsor ugyanis már egy héttel korábban elstartolt. A csatornák pedig a vasárnap kapcsán máris számháborúba kezdtek.

Ha szarkasztikusak akarunk lenni, akkor azt mondhatjuk, hogy a vasárnap igazi win-win helyzetet teremtett, amit az is igazol, hogy mindkét csatorna kiadhatta a győzelmi jelentését. Az RTL Klub és a TV2 is azt üzente, hogy a nézők őket választották, és a helyzet furcsasága, hogy mindkét állítás igaz.

Az RTL Klub közleménye szerint „A hazai tévénézők túlnyomó többsége továbbra is úgy döntött, hogy az Álarcos énekest választja vasárnap esti szórakozásként. A népszerű showműsor magabiztosan nyerte a sávját.” Ha megnézzük a nézettségi adatokat, akkor igazat kell adnunk a csatornának, hiszen vasárnap mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes népesség esetében a hét legnézettebb műsora az Álarcos énekes lett. Az RTL-es műsor a 18-49-es korosztályban a tévé előtt ülők 23,6 százalékát, míg a 4 évesnél idősebbek esetében a 22,5 százalékát érdekelte. Azt is érdemes megjegyezni, hogy a teljes népességben az 1 milliós nézőszám felett tudott maradni, ami ugyan az egy héttel korábbiaktól jócskán elmarad, de így is messze a legmagasabb nézőszámmal büszkélkedhetett a zenés showműsor. Mint írták, az RTL Klub szuperprodukciója (a kereskedelmileg fontos célcsoportban, 18-49 évesek között) 23,6 % közönségaránnyal szerepelt, míg a versenytárs abban az idősávban, mikor mindkét műsor futott 14,9 % SHR-rel került adásba. Így az Álarcos énekes megnyerte az idősávját.

A TV2 mégsem kell, hogy szomorkodjon, az ő műsoruk ugyanis korábban kezdődött, és jóval később ért véget, mint az RTL-é. Ráadásul, amint véget ért az RTL-es műsor, sokan váltottak a Nicsak, ki vagyok? – a rejtélyek színpada – című műsorra. Így a TV2 is győzelmet kommunikálhat, mint írták, show mindhárom fontos célcsoportban nyerte az idősávját. Vasárnap mind az egész napot, mind a főműsoridőt tekintve a TV2 volt a legnézettebb csatorna mindhárom fő célcsoportban (A18-59, A18-49, A4+).

A jelmezek kicsit olcsóbb kivitelűek, de így is szerették a TV2 műsorát (Fotó: TV2)
A jelmezek kicsit olcsóbb kivitelűek, de így is szerették a TV2 műsorát (Fotó: TV2)

A TV2 csoport ráadásul egy eddig nem használt promóciós eszközt is bevetett, ami minden bizonnyal növelte a vezércsatorna nézettségét. A Nicsak, ki vagyok? első 35 perce ugyanis rendhagyó módon szimultán tíz csatornán volt látható, annak érdekében, hogy az új műsor minél több nézőhöz eljuthasson. Ezen "simulcast" idősáv együttes közönségaránya a tíz csatornát figyelembe véve 21,4 százalék volt (A18-59). Az már kevésbé volt meglepő, hogy korábbi RTL-es sztárt is bevetett a TV2, az egyik leleplezett szereplő ugyanis a Barátok közt Berényi Miklósának szerepétől a közelmúltban elbúcsúzott, Szőke Zoltán volt. A múlt héten azt jósoltuk, hogy a Nicsak, ki vagyok számára az indulásnál az egyhetes késés akár végzetes is lehet, az első adás azonban rácáfolt az előrejelzésünkre. Ezután viszont az RTL Klub került lépéskényszerbe, érdekes lesz, hogy megelégednek-e azzal, hogy az este első részét hozzák, vagy ők is megpróbálják kihúzni a műsoridőt, és azzal felülkerekedni a TV2-es műsoron.

A TV2 egyébként a vasárnap mellett több hétköznapot is megnyert a konkurencia által leginkább favorizált 19-49 évesek körében, a 19-23 óra közötti főműsoridős sávban. A sikerük hátterében két dolog áll, egyrészt az Exatlon folyamatosan jól teljesít, és miután véget ér a Drága örökösök, a TV2 közönségaránya megugrik. Ahhoz azonban, hogy a négyórás időszakok átlagában jobban legyenek, még egy dolog kellett, ez pedig a Mintaapák egyre javuló eredménye. A TV2 napi sorozata ugyanis, ha lassan is, de egyre magasabb közönségarányt ér el, ezáltal pedig a későbbi időszakban egyre kisebb hátrányt kell ledolgozni a csatornának. A tapasztalatok szerint ez a mögöttünk hagyott héten négy alkalommal is sikerült.

A 7. héten a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) így az a helyzet állt elő, hogy a heti átlagokat összevetve a TV2 lett a győztes. A csatorna ugyanis az öt megnyert este mellett 14,5 százalékos közönségarányt ért el, míg az RTL Klub csak 14,2 százalékost. Tavaly nyáron is voltak olyan hetek, amikor az RTL Klub üldözte a TV2-t, de akkor ismétlések versenyeztek, így 2018-ig kell visszamenni az időben, ekkor fordult elő utoljára, hogy friss tartalmakkal is le tudta heti szinten győzni a TV2 az RTL Klubot.

A középmezőnyben a Film+ javítani tudott (4,6% SHR), míg a Cool megtartotta az utóbbi hetekben elért szintet. A Viasat3 (2,5% SHR) a Coolt nem tudja utolérni, viszont a sereghajtó Duna TV-vel (1,3% SHR) szemben megnyugtató az előnye.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!