3p

Csatlakozzon az év egyik legfontosabb egészségügyi szakmai eseményéhez,
ahol a finanszírozási kihívásoktól kezdve a menedzserbetegségek kezelésén át egészen a legújabb digitális egészségügyi megoldásokig minden fontos témát érintünk!

Egészséggazdaság - Menedzser egészség 2025. március 27-én
Merkely Bélával, Kóka Jánossal, Kulja Andrással, Zacher Gáborral
és más neves szakértőkkel - jelentkezzen március 3-ig kedvezményes áron!

Részletek és jelentkezés itt!

Bár a nemrégiben az állam által megvásárolt Liszt Ferenc repülőtér nagy nyereséggel zárta az évet, a januárt pedig óriási utasforgalommal, a béremelésnél mégsem túl gálánsak. 

Négy tárgyalási forduló zajlott le eredménytelenül a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete és a Liszt Ferenc repülőteret működtető, ma már nyolcvan százalékban állami tulajdonú Budapest Airport Zrt. vezetése között. A legutóbbi szerdán zárult, és egyelőre nincs megállapodás a repteret működtető dolgozók 2025-re érvényes béremeléséről – értesült a Szabad Európa. Információink szerint a reptér vezetése a legtöbb fizikai dolgozónak csak négyszázalékos bérfejlesztést hajlandó adni arra hivatkozva, hogy tavaly a KSH szerint 3,7 százalék volt az infláció mértéke – írja a Szabad Európa.

Ez valóban így van, a kormány idénre már csak 3,2 százalékkal számol, de ezt az előrejelzést gyakorlatilag senki nem osztja, még a Magyar Nemzeti Bank sem. A független elemzői inflációs várakozások 4,5–5 százalék között vannak, de például januárban – a kormányt és az elemzőket is meglepve – 5,5 százalékkal került többe az élelmiszer, mint egy évvel korábban.

Nem viszik túlzásba a béremelési terveket
Nem viszik túlzásba a béremelési terveket
Fotó: Budapest Airport

A reptéri érdekképviseletek úgy számolnak, hogy a négyszázalékos általános béremelés alig pár száz milliós költséget jelentene a munkáltatónak 2025-re, ami elenyésző része annak a mintegy harmincmilliárd forintnak (74 millió eurónak), ami a reptér tiszta nyeresége volt 2023-ban, és amiből a cég osztalékot fizetett a részvényeseknek. Pedig a reptér azóta is sorra dönti az utas- és áruforgalmi rekordokat: 2024-ben az éppen most közölt adatok szerint 17,6 millió utas és háromszázezer tonna áru fordult meg a létesítményben, az idei kilátások pedig még jobbak.

Információink szerint a szakszervezet és a dolgozók nem értik, hogyhogy nem jut több az ő béremelésükre; tízszázalékos emelést szeretnének. A Budapest Airport vezetése azt mondja: a reptéri dolgozók körében tíz, a biztonságiaknál 15 százalék az éves fluktuáció mértéke, ami nemzetközi szinten jónak mondható. A szakszervezet a saját belső felmérésére hivatkozik, amely alapján a dolgozók egyre elégedetlenebbek a munkafeltételekkel, „sokan jelezték, hogy akár munkahelyet is váltanának, amennyiben nem sikeres a béremelés”. 

Ilyen körülmények között belső fórumokon már egy sztrájk megszervezése is felvetődött, amire utoljára 2008-ban került sor Ferihegyen.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!