3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bár szinte ugyanannyi árbevétele volt a Magyar Divat & Dizájn Ügynökségnek (MDDÜ) 2022-ben, mint azt megelőzően, a nyereségét mégis sikerült megdupláznia.

Míg 2021-ben 50,2 millió forint, addig 2022-ben 50,6 milliós árbevételt ért el a Magyar Divat & Dizájn Ügynökség (MDDÜ), melynek vezetője a 30 éves Jakab Zsófia, Orbán Ráhel egykori évfolyamtársa. Immár az ő nevéhez fűződik a Nemzeti Divatipari Stratégia, melynek célja, hogy 2030-ra teljesen megújuljon a magyar divatipar.

És ő az, akit a vezérigazgatói pozíciója mellett tavaly a Magyar Turisztikai Ügynökség egyik vezérigazgató-helyettesévé nevezték ki. Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója azt mondta, hogy Jakab új pozíciójában marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettesként az lesz a „feladata, hogy vendégeket hozzon. Tehát hozzá tartozik az értékesítés, a marketingtevékenység, a kommunikáció, a kutatásfejlesztés és a turisztikai alkalmazások".

Jakab Zsófia egyszerre vezérigazgató és vezérigazgató-helyettes. Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
Jakab Zsófia egyszerre vezérigazgató és vezérigazgató-helyettes. Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

Ezért az MDDÜ tavalyi számait nézve úgy tűnik, hogy a két kiemelt feladat sem fogott ki Orbán Ráhel barátnőjén.  

Az MDDÜ nyeresége ugyanis 2020-ban még csak 659 ezer forint volt, 2021-ben már 5,4 millió forint, tavaly pedig 10,5 millió forintra nőtt, azaz megduplázódott.

2021-gyel szemben egyébként most nem az értékesítésből származó vagy egyéb bevételeknek köszönhető a nyereség duplázódása.

A közel azonos bevétel melletti dupla nyereségnövekedés mögött leginkább az áll, hogy egyes kiadásait a cég sikeresen lefaragta az előző évhez képest.

Például az anyagjellegű ráfordításokon közel 150 milliót spóroltak (szállítási költségek, irodai és jogi szolgáltatások, szakértői díjak, takarítás). A személyi ráfordítások 11 millióval kerültek leljebb, míg az egyéb kiadásokat is 5 millióval csökkentették.

A cég eddig minden évben kapott anyagi segítséget a kormánytól. 2019-ben 1 milliárd forint állami támogatást, 2020-ban 1,8 milliárd forintot, 2021-ben az egyéb árbevételként feltüntetett 2,6 milliárd forint lehetett a vissza nem térítendő finanszírozás. A 2022-es, legfrissebb beszámoló pedig három támogatást rögzített: működésre 2,2 milliárd forintot, beruházásra 27,6 milliót, fejlesztésekre 114,3 milliót.

Azaz tavaly összesen 2,3 milliárd forintos támogatásban részesült a cég.  

A vezető tisztségviselők juttatásai 28 825 000 forintot tettek ki, így ketten együtt (a vezérigazgató Jakab és a mellette dolgozó Forintos-Szűcs Anita vezérigazgató-helyettes) átlagosan havonta 1,2 millió forintot vihetett haza.

A felügyelő bizottság 3 tagjára ismét 7,8 milliót szántak. 

A 28 fős kollektívára 362 575 000 forint jutott bérköltségként, így az 1 millió forint körüli átlagkeresetet sokan elfogadnák.

A Magyar Divat & Design Ügynökséget 2018-ban alapította az állam azzal a céllal, hogy megszervezze a magyar dizájn- és divatéletet, közvetítsen tervezők és iparági szereplők között, mentorálja a helyi tervezőket, és megalkossa a kormánynak a magyar divatstratégiáját. Az MDDÜ induláskor kapott egy Istenhegyi úti villát irodának, ekkor került a cég élére a miniszterelnök legidősebb lányának barátnője.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!