A legnagyobb odafigyelés mellett is előfordulhat az, hogy a csomagok összeállítása során valamelyik terméket nem találják, ez pedig máris lavinaszerű folyamatot indít el. Ez nagyon sok időt vesz el a munkatársaktól, ráadásul idegeskedést, stresszt okoz, és további intézkedésekre is szükség lehet.
Mindez egyáltalán nem szolgálja a cég anyagi érdekét, ezért érdemes olyan megoldásban gondolkodni, amely kiküszöböli ezeket a problémákat, ezáltal a vevők kiszolgálása gyorsabbá, így költséghatékonyabbá válik.
Az ERP rendszer segít
A Tharanis ERP ügyviteli rendszere egy olyan komplett struktúra, amelynek bevezetésével a webshopok működése olajozottá, hibamentessé válik, az emberi erőforrás leterheltsége csökken, mivel a rendszer nagyon sok feladatot levesz a munkatársak válláról. Az ERP egy olyan integrált feladatautomatizálási rendszer, amelyet a webshophoz hozzákapcsolva a munka sokkal átláthatóbbá válik.
Milyen kézzelfogható előnyei vannak az ERP rendszer bevezetésének?
Az integrált vállalatirányítási rendszer képes arra, hogy a különböző helyekről érkező megrendeléseket összegezve jelezze. Ezután az egyes rendelések tartalmát képpel, szöveggel, pontos megtalálási hellyel tárja a szedő elé, ezáltal a csomag összeállítása sokkal könnyebbé válik.
Ha a rendszer pontosan megmutatja, hogy a szedő mit keressen és az hol van, valamint kizárólag a teljesíthető tételeket jeleníti meg és számlázza ki, akkor az összekészítés olajozottan megy. A számlán nem lesznek felesleges tételek, a csomagolás során pedig nem fogják a nem teljesíthetőket keresni a csomagolók.
A szedés egy magas kockázatú része a megrendelési folyamat teljesítésének
A beérkező megrendelések manuális összesítése során nagyon könnyen összekeveredhetnek a teljesíthető és a nem teljesíthető tételek, ezáltal pedig a szedő feleslegesen fogja keresni a hiányzó termékeket. Ráadásul ezek a termékek a számlára is rákerülnek, ami további idő- és pénzveszteség a vállalkozás számára. A számlákat sztornózni kell, a csomagolásnál pedig újra figyelni kell, hogy mely tételek nem teljesültek.
Hogyan takarítható meg idő és pénz az ERP segítségével?
Ha a kiszedési jegyzéket papírra nyomtatják, akkor az évi szinten hatalmas költséget jelent, gondoljunk csak a papír és a toner árára. Az ERP rendszer azonban PDA-ra viszi fel a megrendelést, ahol színes képpel és pontos hellyel jelzi, hogy miből mennyit tegyen a csomagba a szedő. Nincsenek hiábavaló keresgélések, mellőzhető nyomtatás, számlák sztornózása és kapkodás a csomagolás során.
Az ERP bevezetésével a megrendelés teljes folyamata átláthatóvá válik, a szedő dolga egyszerű lesz, a csomagolás során biztosan azokat a termékeket fogja keresni a csomagoló, amelyek raktáron voltak, és teljesíteni lehetett.