3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A karácsonyi kiadásokra szánt összeg átlagosan 40 ezer forint az idén, a lakosság fele 25 ezer forintnál kevesebbet költ el karácsonykor - derül ki a CIB Bank megbízásából készült reprezentatív kutatásból, amelyet az NRC piackutató készített.

Az MTI-nek szerdán megküldött felmérés szerint a lakosság további 24 százaléka 25 ezer és 50 ezer forint között áldoz erre a célra. Ugyanakkor 75 ezer forint felett már csak a magyarok 13 százaléka költ a karácsonyi ünnepkor, így nem egészen 40 ezer forintot tesz ki a válaszok alapján kalkulált átlagos költség. Az ajándékok vásárlásánál a legtöbb vásárló, 77 százalék hipermarketeket is felkeres, míg 67 százalékuk bevásárlóközpontok üzleteiben, 54 százalékuk diszkontáruházban, 50 százalékuk karácsonyi vásárban és interneten keresztül is sokan tervezik az ajándékok beszerzését.

A felmerülő költségeket a válaszadók háromnegyede az aktuális havi jövedelméből fedezi karácsony előtt, ám 22 százalék a félretett pénzéből is gazdálkodik. A hitelt ugyanakkor csak a megkérdezettek 4 százaléka említette meg a források között - ők jellemzően hitelkártyájukat vagy folyószámla-hitelkeretüket veszik igénybe a karácsonyi vásárláskor, átlagosan 25 ezer forint értékben. A magyar lakosság 20 százaléka kifejezetten a karácsonyi ünnepre is szokott takarékoskodni, és ezeknek a válaszadóknak túlnyomó többsége, 85 százaléka már legkésőbb októberben félretesz erre a célra.

A három leginkább vágyott ajándék lett a készpénz 25 százalékkal, 18 és 17 százalékkal a kézzel készített személyes ajándék és az élményajándék, például utazás vagy koncertjegy. Népszerűek még a könyvek, CD-k, DVD-k, ruházati cikkek és az okostelefonok is, amelyek 13 és 16 százalék közötti eredményt értek el.

A Google új dobása

Az adni tervezett ajándékok között 22 százalékkal a szépségápolási cikkek szerepelnek, majd 13 százalékkal a kézzel készített tárgyak következnek és sokan - 10 és 18 százalék közötti aránnyal - ruhaneműt, könyvet, CD-t, DVD-t, vagy játékot ajándékoznak karácsonykor, készpénzt mindössze 8 százalék, élményajándékot pedig 6 százalék tervez adni.

A karácsony legfontosabb része a családi együttlét, az ünnepet a felnőtt lakosság közel kilenctizede otthon tölti, pihenéssel és készülődéssel, de viszonylag sokan látogatják meg távolabbi rokonaikat ezekben a napokban: a válaszadók 37 százaléka nyilatkozott így. A családnak idén is fontos szerep jut: a magyarok 54 százaléka szűk családi körben - házastársával, gyermekével - képzeli el a szentestét, de tízből négyen távolabbi hozzátartozójuk társaságát élvezhetik, egyedül mindössze a válaszadók 7 százaléka marad december 24-én.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!