2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ahogy az idei évben megszokhattuk, a legutóbb zárult negyedév végén ismét kevesebb volt a BKV dolgozóinak létszáma. Idén így már 428 fővel csökkent a társaság állománya.

Az első és a második negyedévben is 170 fő feletti csökkenés volt a BKV dolgozói létszámában, a trend a harmadik negyedévben is folytatódott. Igaz, az üteme lassabb lett, hiszen 82 emberrel csökkent a közlekedési vállalatnál dolgozók száma. Így egyébként az idei első kilenc hónapban már 428 emberrel csökkent a BKV létszáma, ami azt jelenti, hogy nagyjából 4 százalékkal lett kisebb a humán gárda.

Így koccant hétfőn két metrókocsi

Az idei évben egyébként a vállalat korábbi közlése szerint a buszos üzletág csökkenő teljesítménye indokolta a létszámcsökkenést. A cég sajtóosztálya korábban úgy nyilatkozott, hogy a dolgozói létszám csökkenése főleg az Autóbusz- és Trolibusz Üzemeltetési Igazgatóság területét érintette, melynek hátterében elsősorban az új autóbusz-üzemeltetési modell miatti teljesítménycsökkentés áll.

A most lezárult időszakban ugyanakkor már könnyen lehet, hogy nem elsősorban a létszámleépítés, hanem a járművezetők elvándorlása miatt csökkent a létszám. Erre utalhat, hogy a közlekedési dolgozók nagyobb arányú béremelést követelnek a következő két évre. A Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) hétfőn kiadott közleménye szerint a munkaerő elvándorlás, illetve a buszvezető hiány megoldása érdekében jövőre 25, 2018-ban pedig újabb 20 százalékos, összesen 45 százalékos béremelésre van szükség a teljes munkavállalói körben.

Az igény elsőre talán sokkoló, de figyelembe véve a mostani kereseteket, továbbá a minimálbér- és a szakmunkás bérminimum-emelésének a mértékét, már nem is tűnik nagyon elrugaszkodottnak.

Ilyen BKV buszok szelik a várost

A közlekedési társaság holnapján szereplő adatok szerint ugyanis a harmadik negyedévben a dolgozókra 9,6 milliárd forintot költöttek bérként, ami 560 millióval marad el a második negyedévitől. Ezek alapján az egy dolgozóra jutó havi bértömeg (bruttó bér) 307 ezer forint. Mindez azt jelenti, hogy egy járművezetőnek ennél vélhetőleg kisebb a bruttó bére, mivel a teljes bértömegben a menedzsment is benne van.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!