5p

A múlt héten debütált új Bónusz Állampapír nagyon hasonlít az előzőhöz, csak valamivel magasabb kamattal és hosszabb futamidővel érkezett. De ha helyette Prémiumot veszünk, és eladjuk három-négy év után, akkor mégis jobban járunk. Mit ígér a decentralizált közösségi média? (Hangfelvétellel.)

Mit kell tudni a Bónusz Magyar Állampapír múlt héten kedden debütált új sorozatáról? – tették fel a kérdést a TrendFM reggeli műsorában Eidenpenz Józsefnek, a Privátbankár.hu és az Mfor.hu főmunkatársának. Alapvetően ugyanarról a konstrukcióról van szó, csak az előző sorozat, ami szeptember vége óta volt forgalomban, 14,6 százalékot fizet most éves szinten, az új pedig 15,17 százalékkal indul.

A Prémium lehet a nyerő

Ami más, hogy az újnál az első kamatperiódus nem teljes, ez a 15,17 százalék csak két hónapra szól. Ezen kívül az elődje kibocsátásakor három éves futamidejű volt, ez pedig három éves és hét hónapos – hangzott el. A legtöbb esetben azonban ma a legmagasabb hozam várhatóan inkább a közel hét éves lejáratú, inflációkövető PMÁP (Prémium Magyar Állampapír) kötvényekkel érhető el, azok 16 százalékos éves kamata miatt. Ha ugyanis megveszi valaki a Prémiumot, és megtartja 3-4 évig, akkor is jobban jár, mint a Bónuszokkal, mert egy százalékos levonással tudja visszaváltani.

Ennyi idő alatt a kamatkülönbözet mindenképpen a Prémium mellett szól, de ez így van sok más állampapírnál is. Másrészt a Bónuszokkal kapcsolatban óvatosságra inthet, hogy ezek mindig a három hónapos diszkont kincstárjegyek aukciós hozamához igazodnak. Ami azonban az elmúlt években sokáig eléggé nyomott volt, nulla körül is járt. Valójában az infláció az, amit a kisbefektetők megtakarítási hozamainak túl kellene szárnyalnia.

Lásd még: Megint emelték egy lakossági állampapír kamatát – de két apró trükkel

Mire jó az alternatív közösségi média?

Az adás második részében a decentralizált közösségimédia-alkalmazásokról volt szó, amelyek az utóbbi időben, a Twitter problémái és botrányai miatt határozottan nagyobb teret nyertek. Az egyik probléma, hogy a nagyvállalatok kezében levő hagyományos közösségi média erősen cenzúrázott, moderálható, és ki is zárhat teljes mértékben embereket, ahogy ezt láttuk például az előző amerikai elnök esetében.

Egy másik fontos aspektus, hogy a hagyományos közösségi médiában a felhasználó gyártják a tartalmat, videót készítenek, megosztják a fotókat, szövegeket, a nagyvállalatok meg ezen degeszre keresik magukat. Reklámokkal bombázzák a felhasználókat, a bevételekből a felhasználók nem látnak semmit.

Villámbitcoinnal fizetnek

Főleg e két területen ígérnek változást a decentralizált, alternatív közösségimédia-alkalmazások, amelyek a Twitterről tavaly távozott közel harmincmillió felhasználóból is táplálkoznak. Ilyenek a régebbi Mastodon egymillió, az újabb Nostr 600 ezer és Lens Protocol százezer fő körüli felhasználótáborral.

Lásd még: Reszkess, Facebook, rettegj, Youtube

A platformok fennmaradását többek között Bitcoin Lightning Network fizetési megoldások segítik, amellyel előfizetési díjat lehet szedni, forgalomarányos költséget lehet felszámolni, és a felhasználók egymásnak is küldhetnek “borravalót”. (Amivel egyébként a Twitter is kísérletezik.) A jelenlegi pezsgésből ítélve, ami ebben az ágazatban folyik, ha nem is egy új Facebook, de legalábbis egy új Twitter egyszer még kinőhet ezekből az alternatívákból.

A teljes adást itt hallgathatja meg:

 

A Menedzsment Fórum Kft. (mfor.hu) nem minősül a befektetési vállalkozásokról és az árutőzsdei szolgáltatókról, valamint az általuk végezhető tevékenységek szabályairól szóló 2007. évi CXXXVIII. törvény („Bszt.”) szerinti befektetési vállalkozásnak, így nem készít a Bszt. szerinti befektetési elemzéseket és nem nyújt a Bszt. szerinti befektetési tanácsadást a felhasználói részére. Az mfor.hu honlaptartalma ("Honlaptartalom") a szerzők magánvéleményét tükrözi, amelyek az mfor.hu közzététel időpontjában érvényes álláspontját tükrözik, amelyek a jövőben előzetes bejelentés nélkül megváltozhatnak. A Honlaptartalom kizárólag tájékoztató jellegű, az érintett szolgáltatások és termékek főbb jellemzőit tartalmazza a teljesség igénye nélkül és kizárólag a figyelem felkeltését szolgálja. A megjelenített grafikonok, számadatok és képek kizárólag illusztrációs célt szolgálnak, azok pontosságáért és teljességéért az mfor.hu felelősséget nem vállal. A Menedzsment Fórum Kft, mint az mfor.hu honlapjának üzemeltetője, továbbá annak szerkesztői, készítői és szerzői kizárják mindennemű felelősségüket a Honlaptartalomra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért. Ezért kérjük, hogy a befektetési döntéseinek meghozatala előtt mindenképpen több forrásból tájékozódjon, és szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával. A Menedzsment Fórum Kft. (mfor.hu) az adott pénzügyi eszközre általa tájékoztató céllal készített Honlaptartalomból esetlegesen következő ügyletkötésben semmilyen módon nem vesz részt, és így a függetlensége megőrzésre kerül. Mindezekből következik, hogy a Honlaptartalmával vagy annak közreadásával a Bszt., valamint az annak hátteréül szolgáló, az Európai Parlament és a Tanács 2004. április 21-én kelt, 2004/39/EK számú, a pénzügyi eszközök piacairól szóló irányelve („MIFID”) jogszabályi célja nem sérül.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!