12p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Több mint 20 éve működik együtt hivatalos formában a Dell informatikai világcéggel a 4iG. A két társaság úgy látja, kapcsolatuk már jóval több, mint partnerség: egy tökéletesen működő szimbiózis, aminek a legnagyobb nyertesei az ügyfeleik – különösen manapság, amikor a járvány okozta helyzetben mindenhol felgyorsult a digitális átállás.

Mindig a legjobb, legmodernebb megoldásokat keresi a 4iG

„Hagyományosan arra törekszünk, hogy a legjobb, legmodernebb megoldásokkal dolgozhassunk, ezáltal az általunk képviselt meghatározó gyártóknál elérjük a legmagasabb partneri fokozatokat. Ennek érdekében egyre újabb kompetenciákat kell kiépítenünk és folyamatosan kell növelnünk az értékesítési volument is” – mondja Linczényi Aladin, a 4iG Nyrt. általános vezérigazgató-helyettese.

Az idén 25 éves jubileumát ünneplő 4iG fokozatosan lépett egyre feljebb a Dell partneri besorolásában, mire elérte a Titanium partneri szintet. „Több mint két évtizede működünk együtt a Dell-lel. Ez a besorolás azt a legkedvezőbb szakmai együttműködést nyújtja, amiben ügyfeleinket kivételezett színvonalon tudjuk kiszolgálni, hiszen a 4iG-n keresztül élvezhetik a világcég legmodernebb megoldásait, legközvetlenebb támogatását és a legjobb kondícióit.” – teszi hozzá a vezérigazgató-helyettes.

Linczényi Aladin, a 4iG Nyrt. általános vezérigazgató-helyettese
Linczényi Aladin, a 4iG Nyrt. általános vezérigazgató-helyettese

Az ügyfelek igényeinek, lehetőségeinek hosszú távú kiszolgálására alapozott közös munka számtalan kisebb, de összességében fontos, s igen sok számszerűsíthető eredményt takar. A fejlődő és átalakuló környezetben a partnerség tartósságát Linczényi Aladin szerint nagyban segíti a hasonló munkaszemlélet: mindkét társaság a szükséges technológiai követelmények magasszintű ismeretén túl kreativitással, innovációval, valamint ügyfélközpontú együttműködéssel teremt értéket ügyfeleiknek.

„Az évtizedek alatti közös munka együtt formálta, alakította azt a tudásbázist és hozzáállást, amelyre ma is támaszkodhatunk annak érdekében, hogy partnerségünket évről évre eredményesebbé tegyük és további hosszú éveken keresztül sikeresen szolgálhassuk ki ügyfeleinket” – véli a vezérigazgató-helyettes.

Idén a pandémiás helyzethez alkalmazkodva, a szükséges óvatosságból online rendezték meg a 2019-es piaci eredményeket elismerő Dell Technologies Partner Awards díjátadót.

„A Dell Technologies díja fontos szakmai elismerés, ami jól mutatja, hogy az ilyen együttműködéseknek erős, a szakmai és az üzleti eredményekben egyaránt megmutatkozó hozadéka is van.”

A világjárvány a vártnál is jobban átalakította a 2020-as évet. Mindannyian tapasztalhatjuk, hogy a hétköznapi munka világában is jelentős szemléletváltozás zajlott le idén tavasszal, az átalakult feltételek és követelmények miatt olyan problémák merültek fel, amelyek informatikával kapcsolatos vetületeire a 4iG nagy arányban rendelkezik testre szabhatóan szállítható megoldásokkal, például a Dell Technologies révén.

„Arra számítok, hogy a pandémia hatására az elkövetkező években szélesebb körben és felgyorsulva zajlik le a digitális átállás. A váratlan, de erős kényszer nemcsak a gazdaság, hanem a közszféra számos területén is megmutatta, hogy van mód napjainkban az átfogó digitalizációra, amely hatékonyabb és eredményesebb működéshez vezet. Mégpedig úgy, hogy kedvezően hat a gazdaság fejlődésére, megóvandó környezetünkre és a különösen nagy értékkel bíró emberi munkaerőre, tehát összességében társadalmunkra is.”

A 4iG-nél úgy érzékelik, hogy a világjárvány a régióra vonatkozó ágazati előrejelzéseket meghaladó módon erősítette fel például a hálózati infrastruktúrák, a távmunka, a mesterséges intelligencia, az IT biztonság és a robotizáció iránti igényt. Ezek mind olyan területek, amelyeken erős alapokkal rendelkezik a 4iG, ezek működésük és fejlődésük stratégiai irányai közé tartoznak. Globális partnereik választékával, a társaság elismert szakembereinek magasfokú technológiai felkészültségével és szerteágazó iparági tapasztalataikkal komplex megoldásokkal szolgálják ki megrendelőiket.

Több mint partnerség: egy tökéletesen működő szimbiózis

A Dell 11 kiemelt partnerrel, 4 nagykereskedővel és több mint 500 regisztrált partnerrel működik együtt Magyarországon, rajtuk keresztül jut el további ügyfelekhez. A nagyvállalat közvetlenül nem értékesít az országban, így kifejezetten értékesek számára ezek a szoros partnerkapcsolatok – mondja Veres Mónika, a Dell Kliens megoldásokért felelős értékesítési vezetője Magyarországon és a dél- és északkelet-európai régiókban.

A 4iG, illetve jogelődje a kezdetek óta kiemelt stratégiai partnere a Dellnek, több mint 20 éve értékesíti hatékonyan a tech-óriás sokrétű megoldásait. Ez a 20 év már nem csak egy „szimpla” partnerség, hanem egy tökéletesen működő szimbiózis, amelynek keretén belül mindkét fél jól ismeri és ki tudja használni egymás erőforrásait, erősségeit.

A Dell Technologies Partner Programja egy régóta működő, de folyamatosan megújuló ökoszisztéma, amelynek egyik legfontosabb célja, hogy a világ minden pontján, minden nap elhozza a digitális, IT-, munkaerőpiaci és biztonsági átalakulás előnyeit a vállalkozásoknak. Ez a rendszer az összes régióban és országban ugyanúgy működik.

A csatlakozással a Dell Technologies partnerei az iparág legátfogóbb portfóliójához férhetnek hozzá, és egyedülálló programokban vehetnek részt. 3 szintre vannak felosztva a partnerek a bevételük, a nyújtott szolgáltatásaik és elvégzett tréningek alapján: arany, platina és titán.

Veres Mónika, a Dell Kliens megoldásokért felelős értékesítési vezetője Magyarországon és a dél- és északkelet-európai régiókban
Veres Mónika, a Dell Kliens megoldásokért felelős értékesítési vezetője Magyarországon és a dél- és északkelet-európai régiókban

Az idei Dell Technologies Partner Awards-on a 4iG a „Workforce Transformation Partner of the Year” kategóriában lett díjazott. A Workforce Transformation, azaz a munkaerőpiac átalakulásának, fejlődésének technológiai támogatása a Dell Technologies vállalati értékeinek és missziójának az egyik alappilére – mondja Veres Mónika. A munka világa folyamatos változáson megy keresztül a technológia fejlődésével párhuzamosan, az üzleti életben pedig a vállalatok és a dolgozók számára kiemelkedő fontosságú, hogy lépést tartsanak ezekkel a változásokkal és kiaknázzák azokat. A 4iG a 2019-es évben ezen a területen ért el kiemelkedő eredményt: a magyarországi partnerek közül ők közvetítették leghatékonyabban és legszélesebb körben a legújabb, munkahelyi hatékonyságot növelő technológiákat és módszereket a vállalatok számára.

A technológia fejlődésével párhuzamosan már számos vállalat több fronton is hatékonyan alkalmazza a távoli munkavégzést. Ez az egyik olyan trend, ami régóta jelen van, szorosan függ a fejlett informatikai infrastruktúra meglététől, de csak most, a digitalizáció hirtelen felgyorsulásával lett igazán népszerű. Veres Mónika szerint a gyártónak és partnerének közösen kell választ adnia az ügyfelek által támasztott követelményekre, hiszen a közös célunk itt az, hogy a produktivitást és a felhasználói élményt megtartva biztosítsuk az otthoni munkavégzés lehetőségét. Ennek elérése érdekében nem elegendő egy kliensgép biztosítása, csomagban kell gondolkozni. Kliensgépeihez a Dell partnerein keresztül előre konfigurált csomagokat is ajánl, melyeknél figyelembe lehet venni az elvárt teljesítményt, a minél gyorsabb szállíthatóságot és természetesen a rendelkezésre álló költségkeretet is. Ma már könnyűszerrel megoldható, hogy a kliensek a gyárból közvetlenül a munkavállaló otthonába kerüljenek, ahol bekapcsolást követő 1 órán belül minden vállalati alkalmazás futni fog a vállalat biztonsági szabályainak megfelelve.

Szintén nagyon aktuális trend a Dell értékesítési vezetője szerint a folyamatosan növekvő adatok kihasználása. 2019-ben átlagosan 13,53 petabájtnyi adatot kezelt egy cég, ami 831 százalékos növekedést jelent a 2016-os állapothoz képest. Ekkora mennyiségű adatot nagy kár lenne hagyni kárba vészni. A technológiai és piaci trendekkel lépést tartó vállalatok ehhez alkalmazkodva fejlesztik a tároló- és szerverkapacitásaikat és az eszközparkjukat, valamint Mesterséges Intelligencia (MI) megoldásokkal igyekeznek minél több hasznos információt kovácsolni a felgyülemlő adataikból.

Az MI-t sokan földöntúli, nehezen megfogható fogalomként kezelik, miközben szép lassan az életünk meghatározó részévé válik. Gondoljunk például arra, hogy a Dell valamennyi új üzleti kliensében már ott van egy MI-n alapuló szoftvercsomag, a Dell Optimizer. Ez a szoftver a gép bekapcsolását követően tőlünk tanul és felhasználói szokásaink szerint optimalizálja a hardvererőforrásokat a különböző alkalmazások futtatásakor, a mobileszköz feltöltésekor, egy konferenciabeszélgetés alatt audióeszközeink lehetőségeinek optimális kihasználásakor – mondta Veres Mónika. Nincs több kutyaugatás, szirénázó mentőautó a beszélgetéseink alatt. Sőt, segítségével akár érintés nélkül be- és ki tudunk lépni az eszközbe, hiszen nem csak felismer minket, de érzékelni tudja, hogy a gép előtt ülünk-e vagy sem. Mindennek technikai hátteréről semmit nem kell tudnia a felhasználónak, a szokásaink megismerését és a beállítást elvégzi helyettünk a gép. A felhasználó csak a számára fontos alkalmazások gyors betöltését, kristálytiszta hangzást és gyorsan (vagy éppen kímélően) feltöltött akkumulátort tapasztal mindebből.

A modern hardware eszközökön és az azok működést optimalizáló szoftvereken kívül más szolgáltatásokkal is segíti a Dell a 4iG-val közösen a munkáltatók és a digitális munkavégzést. A Dell Technologies – a cégcsoportba tartozó VMware-rel – szinte egyedülállóan komplett megoldást nyújt a munkáltatóknak, így akár az otthoni, akár a vállalat létesítményein belüli munkavégzés hatékonyabbá, biztonságossá és folyamatosabbá tehető az integrált mobil eszköz menedzsment és támogatási szolgáltatásokon keresztül. Ezek a szolgáltatások felkészítik a vállalatokat a külső „támadásokra”, illetve minimalizálják az olyan incidensek hatásait, amelyek a munkavégzés szünetelésével járnak, vagy akár kritikus adatvesztést okoznak.

A VMware mindenre kiterjedő végponti menedzsment szolgáltatása a Dell ingyenes Client Command Suite csomagját is integráltan tudja kezelni, ezzel megoldható az állandó eszközfelügyelet, frissítés és monitorozás. A biztonság területén a cél ma már nem a tűzoltás, hanem a megelőzés, azaz a fenyegetettségek előre felismerése és azok elhárítása még a baj megtörténte előtt.

Ezeket a megoldásokat a Dell Technologies a 4iG felkészült értékesítői és mérnöki csapatával közösen, a felhasználók egyéni igényeire szabva tudja nyújtani ügyfeleik számára.

Azzal kapcsolatban, hogy hogyan látja a két cég a munkahelyi technológiai megoldások jövőjét, ezek helyét az informatikai szektorban, vagy akár a mostani helyzetben, a Dell értékesítési vezetője elmondta: Az informatikai eszközök évről évre folyamatosan fejlődnek, egyre több új, és a munkavégzés szempontjából hasznos tulajdonságokat kapnak. Az eszközök mobilitásán, alapvető megbízhatóságán és teljesítményén túl, a felhasználók számára egyre hangsúlyosabb a testreszabható élmény. A növekvő teljesítmény és a fejlődés mellett természetesen a munkavállalók igényei is egyre nagyobbak, ami az eszközöket és a technológiákat illeti. Egy tavalyi kutatás szerint például a frissen munkaerőpiacra lépő Z generációs munkavállalók 91 százaléka számára meghatározó szerepe van a munkáltató által biztosított technológiáknak az elhelyezkedéskor. Fontos kiemelni továbbá, hogy a fiatalabb generációk sokkal mobilisabbak; ha nem kapják meg az általuk elvárt technikai minimumot, hajlamosak gyorsan munkahelyet változtatni csupán emiatt. Ezért is fontos a Dell és a 4iG közös stratégiája: a felhasználói élmény mindent magába foglal, annak fokozása megtartó erő és a produktivitási számokban is jól mérhető.

Az említett technikai minimum folyamatosan növekszik, a növekvő igényeknek való megfelelés kifejezetten aktuális most, amikor számos cégnek és magánembernek hirtelen kellett reagálnia a kritikus, gyors beavatkozást igénylő helyzetre. Sok vállalatnak gyorsan implementálható, működő megoldásra volt szüksége, viszont az elkerülhetetlen hosszabb távú üzemeltetés kérdése még csak most fog előjönni. A Dell Technologies és a 4iG együttműködése ilyen szempontból elengedhetetlenül fontos az ügyfeleknek, hiszen minden ilyen jellegű problémát, valamint a felmerülő adat- és üzembiztonsági kérdéseket együttes szakértelmükkel tudják megoldani és kezelni.

Ma már megkerülhetetlen kérdés az is, hogy mennyire fenntarthatóak ezek a technológiák és új megoldások a környezetünk szempontjából? Ezzel kapcsolatban Veres Mónika elmondta: a Dell termékei, szolgáltatásai és általában a stratégiái annak fényében készülnek, hogy a vállalat egy olyan digitális jövő kialakításában segítsen, amely biztonságos, adattudatos és nem utolsó sorban fenntartható. Ez természetesen a partnerkapcsolatokban és az ügyfelek irányába is megmutatkozik. Jelenleg is vannak olyan termékek a Dell portfóliójában, amelyek részben, a csomagolásaik pedig 100 százalékban újrahasznosított anyagokból és az óceánokból gyűjtött műanyagokból készültek. Nagyratörőbb célkitűzése is van a vállalatnak, melynek része többek között, hogy 2030-ig minden megvásárolt termék után egy azzal egyenértékű terméket hasznosít újra, a gyártott termékeinek pedig több mint felét újrahasznosított vagy megújuló anyagokból készíti. A fejlesztés része egy körforgásos, zárt rendszerű gazdaság kialakítása, illetve a szennyezőanyag kibocsátások minimalizálása, melyet csak a beszállítókkal szoros együttműködésben érhet el a tech-óriás. A Dell céljait jól mutatja a számos megszerzett, környezetvédelmi szabványoknak való megfelelést igazoló tanúsítvány és ezzel párhuzamosan a 4iG-val közösen stratégiai fontosságúnak tekinti, hogy a tudatos, „zöld” gondolkodás megjelenjen a közös projektekben, a mindennapi együttműködésben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!