4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy vörösen izzó piros lámpa jelenik meg a kijelző előtt. Házsorok emelkednek ki a navigációs rendszerből. A járműgyártó logója a műszerfal előtt, a levegőben forog. Ilyen és ehhez hasonló háromdimenziós effektekkel kívánja forradalmasítani a Continental azt, ahogyan a kijelzők a gépjárművekben működnek.

A technológiai vállalat jelenleg egy innovatív vezetőfülkei megoldáson, a Natural 3D Lightfield Instrument Cluster-en dolgozik a Szilícium-völgyből érkező Leia Inc.-el együttműködésben, ami eddig nem tapasztalt minőségben fog három dimenziót vinni a jövő gépjárműveibe. A Lightfield kijelző a médium új generációja, amely nem csak a 3D-s mélység kényelmes érzékelését teszi lehetővé, hanem a fénypontokat, szikrákat, és egyéb bonyolult fényeffekteket is megjelenít. A technológiával az információ biztonságosan és valós időben kerül a sofőr figyelmébe, aminek köszönhetően a sofőr és a jármű közti interakció kényelmesebbé és intuitívabbá válik. Arra is lehetőség nyílik, hogy a hátsó és első ülésen utazó utasok megosszák a 3D-s élményt a sofőrrel.

 „A kényelem és a biztonság új dimenziója”

Az új Lightfield vezetőfülke egy evolúciós lépésnek számít a gépjárművekben történő ember és gép közti interakció során. Korunk egyik legnagyobb kihívása az autóiparban az ember és gép közti interakcióhoz alkalmas intelligens koncepciók kifejlesztése. Olyan megoldásokat kell létrehozni, amelyek növelik a vezetési élményt, és lehetővé teszik a sofőr számára, hogy egyszerűen és hatékonyan kommunikáljanak a járművel, anélkül, hogy mindez elterelné a figyelmüket az útról. Az új Lightfield kijelző nem csak elhozza a legmagasabb minőség harmadik dimenzióját a járműbe, hanem az innovatív technológia a kényelem és biztonság számára is új dimenziókat teremt. Emellett a Continental megoldása minden járműgyártó számára megadja a lehetőséget arra, hogy növelje a vásárlóik vezetési élményét, és, hogy megkülönböztessék magukat a versenytársaktól a személyre szabható kialakításaikkal. Az új rendszer sorozatgyártása a tervek szerint 2022-ig meg fog kezdődni.

A Continental és a Leia új 3D-s Lightfield kijelzője
A Continental és a Leia új 3D-s Lightfield kijelzője

Az automata vezetés felé vezető út során egyre több lehetőség lesz arra, hogy a sofőr olyan tevékenységeket folytathasson, mint például a videofonálás, internetezés, vagy sorozatok, filmek nézése. Az autó egyértelműen a mobiltelefon újabb kiterjesztése.

A kimondottan autón belüli vizuális kényelemhez tervezett, nagyképernyőn megjelenített tartalom sokkal kifinomultabb és élvezhetőbb lesz az okostelefonok használatához képest. Emellett a belső vagy külső kamerarendszerek segítségével videohívások is intézhetők, valamint a kiterjesztett valóság funkciói is elérhetővé válnak, amit a két vállalat mindenképpen ki szeretne használni.

A 3D-s Lightfield tartalmat a jármű minden utasa láthatja

A Continental által használt Leia Lightfield technológia természetes 3D kijelzéséhez nincs szükség a fejet követő kamerára, ami egy nem csak praktikus, hanem költséghatékony előny is. Továbbá az elöl és hátul ülő utasok is tisztán, ugyanazt a 3D-s képet látják a saját ülésükből – ez pedig korábban nem volt lehetséges. Emellett van egy újabb minőségbeli ugrás is az új rendszer és a korábbi 3D-s módszerek összehasonlítása során. A Lightfield kijelző által alkotott 3D-s kép összesen nyolc perspektívából mutatja be ugyanazt a tárgyat, ami így a nézőpont szerint képes változni.

A Lightfield kijelzője által alkotott kép az utasok adott pozíciójában és a nézőpont szögében történő változással együtt „vándorol” – így az információ kivételes és egyedi, természetes megjelenítésére nyílik lehetőség.

A Continental a Leia technológiáját most a gépjárművek során történő használathoz igazítja. Egészen mostanáig vagy parallaxis gátakkal vagy lentikuláris technikákkal lehetett csak elérni szemüveg nélküli 3D effektust. Ezekben az esetekben a háromdimenziós hatás egy speciális módszerrel érhető el, mely során a fényt elzárják, vagy megtörik. A parallaxis gát rendszereknél pedig mindössze egyetlen felhasználó veheti igénybe alkalmazást, és ahhoz is egy, a fejet követő rendszerre van szükség, ami a 3D látványt a néző pontos fejtartásához igazítja. Továbbá ez egy szűrőhöz hasonlóan negatív hatással is lehet az észlelt képminőségre és a fénykibocsátás hatásosságára a sofőr, navigátor és a hátul utazók számára tervezett több felhasználós üzemmódban. Az autóipar számára a legmagasabb minőség – főleg ha az információkijelzésről van szó – alapvető fontosságú. A Leia DLB™ (Diffractive Lightfield Backlighting) technológiáját használó új Continental 3D-s Lightfield alkalmazás a hagyományos 3D-s kijelzőknél egy szinttel magasabb megoldást kínál, és még akkor is kristálytiszta képernyővel szolgál, ha közvetlenül rásüt a nap.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!