Többek közt ide tartozik a Tesla a Model 3-mal és a Model S-sel, valamint a Volkswagen az ID.3-mal. Ezen felül további ázsiai gyártók is, például Kína egyik legnagyobb autógyártója, a BYD számára is elsődleges választás Continental gumiabroncsokkal ellátni elektromos autóit. Mindez összhangban van a vállalat elektromobilitási szegmensében alkalmazott termékeinek minőségével, és a rájuk vonatkozó stratégiával.
“Teljesen elektromos modellek ma már szinte az összes autószegmensben elérhetők, a kabinrobogóktól a kis-és középkategóriás autókon keresztül a SUV-kig és nagyteljesítményű sportkocsikig. A különböző járműtípusok pedig egyedi gumiabroncs-konfigurációkat követelnek meg” – mondja Andreas Schlenke, a Continental gumiabroncs-fejlesztője. “Ez azt jelenti, hogy nem csak egy abroncs van, ami a teljesen elektromos járművekhez való. Épp ellenkezőleg, már több mint egy évtizede dolgozunk azon, hogy meglévő portfóliónkat úgy fejlesszük, hogy azok az összes elektromos autó követelményeinek megfeleljenek, ugyanakkor pedig képesek legyenek fenntartható módon csökkenteni a belsőégésű motoros járművek kibocsátását is. Mindeközben szinte teljes abroncsválasztékunk optimalizálása során valamennyi meghajtástípust figyelembe veszünk, és termékeink többsége manapság már megtalálható elektromos járműveken.” Azon elektromos járművek esetében, amelyek gyárilag még nincsenek Continental gumiabroncsokkal felszerelve, a vállalat már szinte minden modell esetében tud szolgálni nyári, téli, valamint négyévszakos gumiabroncsokkal portfóliójából.
A Continental teljes választékából alkalmaznak abroncsokat
A Continental vizsgálatai szerint a járművel szembeni teljes ellenállás 20 százaléka a gumiabroncsoknak tudható be. Ennek megfelelően a vásárlók megnövekedett hatótávolságra tehetnek szert az optimalizált gördülési ellenállással rendelkező abroncsokkal. Az alacsony gördülési ellenállásra ezért különösen magas az igény a hatékony vezetést előtérbe helyező elektromos autók esetében. Így számos gyártó az EcoContact 6 abroncshoz fordul, melyben a Continental a Green Chili 2.0 gumikeveréket alkalmazza. A természetes gumi és más komponensek speciális keveréke jelentősen javítja az abroncs viselkedését a mechanikai deformáció során, ez pedig az alacsonyabb gördülési ellenállásban, és ezáltal az alacsonyabb energiafogyasztásban jelenik meg.
Az EcoContact 6 fejlesztése során a Continental képes volt 15 százalékkal csökkenteni a gördülési ellenállást az abroncs előző verziójához képest.
A közepes és prémium árkategóriájú járművek beszállítói azonban más követelményeket támasztanak a gumiabroncsok kiválasztásával kapcsolatban. Számukra kiemelten fontos a kezelhetőség, a kormányzási pontosság és a nagy sebesség melletti biztonság. Ezek a gyártók a PremiumContact vagy a SportContact sorozat gumiabroncsait választották. A PremiumContact 6-tal a Continental egyensúlyt kínál a hatékonyság, a sportosság és a kényelem között. A SportContact 6 pedig egy, a legnagyobb teljesítményű szegmens számára kialakított abroncs, amely a kezelhetőségre és a kormányzási pontosságra fókuszál. Stabilitásának és fékezési teljesítményének köszönhetően úgy tervezték, hogy nagy sebességnél is maximális biztonságot nyújtson.
“A gumiabroncsok fejlesztése során a célok mindig technikai konfliktusba kerülnek egymással” – magyarázza Schlenke. “Például a magas gördülési ellenállás nagyobb biztonságot, de nagyobb energiafogyasztást is eredményezhet. Itt nagyon fontos a mérnökeink azon képessége, hogy mindkét tényező kapcsán egyszerre érnek el javulást.”
Mivel a motorzaj megszűnik, ezért az elektromos autók vezetői egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak az alacsony gördülési zajoknak. A kiváló minőségű, magas komfortfokozatú járművek ezért a ContiSilent technológiát is figyelembe veszik, amikor a gumiabroncsok kiválasztására kerül a sor. Itt egy speciális habréteg elnyeli az útból eredő rezgéseket, és ezáltal csökkenti a zaj átvitelét a jármű belterébe. Ez különösen fontos az elektromos járművek esetében, mivel a motorzaj megszűnésével az autó működése rendkívül halkká válik.