TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST, TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	
	


	
	

A Continental IceContact 3-at elsősorban a Skandináv és az Észak-európai országok piacira fejlesztettek. Az abroncs a legújabb TwinStud elnevezésű szöges technológiával készül, amely jelentős előrelépést jelent a téli gumiabroncsok terén.

Az IceContact 3 elődjéhez képest kilenc százalékkal jobb kezelhetőséget biztosít száraz útfelületen és hét százalékkal nagyobb a vízre felúszással szembeni ellenállása. Jeges úton való tapadása pedig három százalékkal javult az előző generációhoz képest. Azáltal, hogy a szögeket a vulkanizálás során, a gyártási szakaszban rögzítik az abroncsra, a Continental gyakorlatilag kizárta annak a lehetőségét, hogy bármelyik szög kiessen a futófelületből. A gyártás kezdeti fázisában a Continental 77 változatot tervez gyártani a 14 és 21 colos felni méretben, amelyek között lesznek SSR defekttűrő, ContiSilent és ContiSeal technológiával ellátott abroncsok is. 

Az új gumiabroncs egy komoly technológiai ugrást jelent az iparágnak, a kulcs pedig az innovatív szögelési technológiában, a kifejezetten az északi tájakra jellemző rendkívül alacsony téli hőmérsékletekhez alkalmazkodó gumikeverékben és a speciális irányú mintázatban rejlik. 

Az új TwinStud koncepcióval a Continental mérnökei két különböző formájú szöget kombináltak egy gumiabroncsban. A fejlesztés során a szögeket egy számítógépes algoritmus által meghatározott mintázat szerint helyezték el a futófelületen. A jármű haladása közben a szögpárok közül az egyiket arra tervezték, hogy kifejezetten gyorsulás és lassulás közben biztosítson tapadást, míg a másik kanyarodás közben dolgozik. Ezzel csökken a féktávolság és még pontosabb kezelést tesz lehetővé a hirtelen irányváltással járó manőverek során. 

Az IceContact3 gumikeverék kifejlesztése során figyelembe vették a szögek megfelelő rögzítését is, ennek érdekében például repceolajat adtak hozzá. Ennek eredményeképpen az IceContact 3 kiemelten nagy tapadást tud elérni havas és latyakos utakon egyaránt. A blokkok között lévő széles árkok gyorsan felveszik a vizet és elvezetik az abroncs oldalai felé, ezért széles érintkezési felületet hagynak az abroncs és az aszfalt között. A fejlesztőmérnökök emellett több lamella alkalmazásával növelték a gumiabroncs havas úton történő kezelhetőségét. 

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.