A telekocsi szolgáltatások iránti növekvő kereslettel egy új járműkategória van születőben: olyan rugalmas belső terű autók, amelyeket a felhasználók igényeinek megfelelően személyre lehet szabni, áll a Roland Berger hétfői közleményében.
Csak Európában, az Egyesült Államokban és Kínában egymillió ilyen speciálisan tervezett, többségében elektromos jármű eladása várható 2020-ig, és a kereslet 2025-re várhatóan eléri majd a 2,5 milliót is. Mindez komoly lehetőség az autógyártók számára, állítja a Roland Berger legújabb kutatása, melynek címe „Az autók új nemzedéke: Célra gyártott elektromos járművek az igény szerinti mobilitás számára”.
A közlemény szerint az új járműkategória az utast, nem pedig a sofőrt helyezi a középpontba, és kifejezetten modern taxiszolgáltatásra készül. Ezen járművek egyszerűbb kialakítása miatt felére csökkenhet a gyártási költség: a kutatás számításai szerint 0,5 – 0,8 euró lesz kilométerenként, így várhatóan ez lesz a legolcsóbb autós közlekedés. Csak a sofőr nélküli robottaxik lesznek még ennél is olcsóbbak, kilométerenkénti 0,3 eurós költséggel.
A telekocsi szolgáltatások piaca is nagy lehetőségeket hordoz magában. Szereplői világszerte rendkívüli növekedést tapasztalnak, ahogyan egyre növekszik az igény olyan mobilitási szolgáltatások iránt, ahol nem előfeltétel a saját autó megléte. A Roland Berger szakértői előrejelzése szerint az igény szerinti mobilitás (mobility on demand – MoD) számára gyártott járművek iránti világpiaci kereslet egymillió autóra fog nőni 2020-ra, 2025-re pedig akár a 2,5 millió új járművet is elérheti.
A szöveg szerint a növekedés egyik legfőbb hajtóereje Kína lesz, amely már most is a piac 60 százalékát teszi ki.