Minden jel szerint csak két év múlva kezdődhet a mini-Dubaj projekt, hiszen most még vállalkozókat semigen találnak a terep megtisztítására.
Június végén két tendert is indítottak az arab befektetőknek odaígért rákosrendezői vasúti terület megtisztítására, de még egyiket sem sikerült lezárni – válaszolta a Népszava kérdésére az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM), így több mint két héttel ki kellett tolni a határidőt. Bár a tendereket hivatalosan a MÁV írta ki, a projektfelelős az ÉKM.
A tárca az első tenderen a teljes vasúti terület 130 hektárjának kármentesítésére, fakivágására, cserjék, bokrok irtására, a meglévő épületek, vágányok, vezetékek bontására, továbbá az előzetesen 255 ezer tonnára becsült hulladék elszállítására és a megfelelő elhelyezésére keres vállalkozót maximum nettó 14 milliárd forintért. Nem megy könnyen, a kiírást már háromszor kellett módosítani.
A másik, egyelőre szintén lezáratlan rákosrendezői tender is június végén jelent meg. A versenyfelhívásban a felszín alatti szennyeződések feltárása, illetve stratégiai környezetvédelmi vizsgálat elvégzése a feladat. Ennek keretösszege nettó 5,9 milliárd forint. A kiírás szerint a teljesítés határideje a szerződés aláírását követő 24 hónap, amely további 12 hónappal meghosszabbítható. Az ÉKM tájékoztatása szerint, ahogy a közbeszerzések is párhuzamosan futnak, úgy a munkát is egy időben végzik majd a nyertes vállalkozók. Ebből pedig az következik,
hogy nehezen tartható a Szijjártó Péter külügyminiszter által korábban jelzett céldátum.
A tárcavezető szerint már idén szeptemberben szerették volna átadni a területet fejlesztésre alkalmas állapotban, miközben az ÉKM közlése alapján ez két évvel is későbbre csúszhat.
Helyszíni riportban lapunk is foglalkozott a témával nemrégiben: