A felmérésről szóló keddi közlemény szerint ezzel ellentétben, nagyjából hasonló mértékben csökkent a bankfiókba járók száma. 2009 első félévében már több mint 800 ezer olyan banki ügyfelet tartanak számon, akik az internetet használják a mindennapi ügyintézésre.
Az idei év első félévének átlagában a 15-69 éves korosztály 82 százaléka volt legalább egy bank ügyfele. Ez ebben a korosztályban mintegy 6 millió banki ügyfelet jelent.
Az intézet megjegyzi, hogy a bankhasználati szokások az elektronikus csatornák megjelenésével egyre inkább átalakulnak. Eleinte a különböző telefonos ügyfélkapukat használták a fogyasztók, ám ezek népszerűségét hamar megelőzte az internetes ügyintézés lehetősége.
A GfK megállapítja, hogy az online csatornák előretörése mind a hagyományos bankfióki, mind a mobilbanki szolgáltatások iránti csökkenő igényekben megmutatkozik.
Ha valaki igénybe veszi az online banki szolgáltatásokat, egyúttal gyakoribb bankhasználóvá is válik. Míg a lakosság havonta átlagosan alig több mint 1 alkalommal tér be egy bankfiókba, addig egy átlagos online bankoló több mint 5 alkalommal jelentkezik be az igénybe vett bank weboldalán keresztül - állapítják meg.
Az internetes banki szolgáltatások igénybe vétele jelentősen függ az ügyfél társadalmi státuszától. A felsőfokú végzettségűek körében már minden negyedik ügyfél online-banki ügyfél, míg életkor szerint a 25-35 évesek a legaktívabbak ebben a tekintetben. A férfiak és a nők online banki szokásai közötti nem igazán jelentős a különbség: 14 a férfiak, 13 százalék a nők körében mért arány.
MTI/Menedzsment Fórum