A számvevők arra figyelmeztetnek, hogy a 2004–06-ban EKD-val támogatott beruházások közül kiválasztott tíz legnagyobb kifizetési aránya a helyszíni vizsgálat idején átlagosan 26,26 százalékos volt, ez azt jelenti, hogy közel 74 százalékot az elkövetkező egy-két évben kell kifizetni.
Az ösztönző csomag beruházási, képzési és foglalkoztatási támogatásból, a társasági adókedvezményből, továbbá az egyablakos ügyintézési rendszer szolgáltatásából és a jogszabályok (például adó-) stabilitásának biztosításából, illetve a változásukból adódó esetleges hátrányok kompenzálásából áll. A magyar közvélemény egyébként a Hankook-beruházás kapcsán hallott főképpen erről a támogatási formáról, amelynek több szeletét is kritizálja az ÁSZ.
Szerintük például a szinergiahatást rontotta, hogy a szerződések nem tartalmaztak a hazai beszállítói hányad megkötésére vonatkozó előírást. Ezt a követelményt – jegyzi meg a jelentés – tiltja ugyan a Világkereskedelmi Szervezet (WTO), de a kormányzatnak, illetve a GKM-nek meg kellett volna találni a módját, hogy ezt az ellentmondást feloldja.
A Pénzügyminisztérium a fejlesztési adókedvezmény bevezetésével kapcsolatban évi több mint 60 milliárd forint adókiesést prognosztizált. Közvetlen támogatáshoz 2003-ban 65,3 milliárd, 2004-ben 71 milliárd, 2005-ben 77 milliárd és 2006-ban 82 milliárd, összesen 295,3 milliárd forint többletforrás biztosítását irányozta elő a GKM a beruházásösztönzési célelőirányzat terhére – írja a jelentésre hivatkozva a Világgazdaság.