A NIF szerdai közleménye szerint két autópályára várnak tanulmánytervet. Az első M1 autópályának az M1-M7 elválási csomópontjától a Tatai csomópontig tartó szakasza, ezt 2x3 plusz leállósávosra kell szélesíteni, és a jelenlegi aszfaltos pálya beton szerkezetűvé változik. A második az M87 gyorsforgalmi útnak az M86 (Szombathely) és az országhatár közötti szakasza.
A közúti fejlesztések közül kiemelésre érdemes két olyan út és híd, amely az Ipolyon keresztül Szlovákiával köti össze Magyarországot. Az Ipolydamásd-Helemba közti útnak és hídnak a kiviteli terveit kell elkészíteni, míg a Vámosmikola-Ipolypásztó köztire emellett a környezetvédelmi hatástanulmány elkészítése is az ajánlattevő feladata.
Budakalásznál forgalombiztonsági intézkedéseket tervez a NIF, ennek a kivitelezésére írt ki közbeszerzést. A 86. sz. főúton viszont a Zalalövőt elkerülő szakaszt kell megtervezni.
A vasúti közbeszerzések körébe tartozik - egyebek mellett - a Miskolc Tiszai pályaudvar és a Nyíregyháza közti vonalszakasz megvalósíthatósági tanulmányának és engedélyezési terveinek elkészítése. A szakasz nagyrészt kétvágányú lesz. Szerepel a listán a Budapest Északi Vasúti Duna-híd kiegészítő építési munkáinak az elvégzése, és a székesfehérvári vasúti csomópont kiviteli terveinek az elkészítése is.
MTI