A szekcióban zajló tanácskozást vezető Trunkó Barnabás a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) főtitkára és Haraszti Zsolt a netrisk.hu internetes alkusz ügyvezetője is önmagát beteljesítő jóslatnak nevezte azt, hogy az idei kgfb kampányban minden valószínűség szerint a biztosítót váltók száma eléri az egymilliót. Az on-line alkuszok a kedd éjféli felmondási határidőig 600 ezer váltást regisztráltak, a korábbi évek arányait nézve, az egyéb csatornákkal együtt kijön az egymillió váltó.
Kérdésként merült fel, hogy a biztosítási évfordulót a biztosítók és az ügyfelek - közös megegyezéssel - nem fogják-e módosítani, hogy mennél több régi szerződés "forduljon meg" év közben. Ilics László a Generali-Providencia vezérigazgató helyettese ezt kizárta.
Vita alakult ki a flotta biztosításról, mivel azok tarifáit is közzé kell tenni a lapokban, holott korábban a biztosítók ezt nem tették, és egyéni tarifákkal dolgoztak. Ilics László úgy vélte, hogy a gépjármű flották sajátos kockázatúak, és amikor azt egy biztosító közzé teszi, akkor a saját szellemi termékét teszi hozzáférhetővé - ingyen - mások számára. Ezért azt javasolta, hogy helyezzék közjegyzői, vagy felügyeleti letétbe, ne jelenjen meg a lapokban, viszont az alkuszok kalkulálhassanak vele.
Haraszti Zsolt gyakorlati tapasztalata, hogy az idei kampányban a kicsi - 5-25 járműves - flották tulajdonosai inkább egyenként kalkuláltak díjat a járműveikre, mint sem flottaként kezelték azokat. Az indok egyszerű: így olcsóbban jutottak biztosításhoz.
Déri Éva, a PSZÁF igazgatója azt tartotta inkább járhatónak, hogy egyenként biztosítsák az eddigi flotta járműparkokat. Erre indokul szolgál a kártörténeti nyilvántartás, amely járműre lebontva megadja majd a baleseti adatokat.
Egy másik probléma az volt, hogy egy év múlva már nem köbcenti, hanem kW alapon kell megkülönböztetni a járműveket, és ez átrajzolja a kockázatokat is. Ilics László a saját biztosítója adatait idézte: az átsorolás után az ügyfelek 20 százalékának 10 százalékkal kisebb lesz a díja, viszont egy másik 20 százaléknak emelkedni fog a díja 10 százalékkal.
A kedvezményeket három csoportba sorolta Trunkó Barnabás: az első csoport a kockázattal arányos, a második csökkenti a biztosító költségeit, míg a harmadik marketing jellegű. Példák az előbbi sorrendben: a lakóhely, az internetes kommunikáció, illetve a polgárőr mivolt. Déri Éva felvetette, hogy a sokfajta kedvezmény háttérbe sorolja a valós kockázati tényezőt, a bonus-malus besorolást.
MTI/Menedzsment Fórum