3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A jövő év első napján hatályba lépő kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) törvény által előírt központi kártörténeti nyilvántartás beindulásával nehezen lesz tartható az a mai helyzet, hogy egy, a húsz év körüli ügyfél három autóra is 10-es bónusz fokozatot igazoljon - hangzott el a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének szerdai visegrádi konferenciáján, a kgfb szekcióülésen.

A szekcióban zajló tanácskozást vezető Trunkó Barnabás a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) főtitkára és Haraszti Zsolt a netrisk.hu internetes alkusz ügyvezetője is önmagát beteljesítő jóslatnak nevezte azt, hogy az idei kgfb kampányban minden valószínűség szerint a biztosítót váltók száma eléri az egymilliót. Az on-line alkuszok a kedd éjféli felmondási határidőig 600 ezer váltást regisztráltak, a korábbi évek arányait nézve, az egyéb csatornákkal együtt kijön az egymillió váltó.

Kérdésként merült fel, hogy a biztosítási évfordulót a biztosítók és az ügyfelek - közös megegyezéssel - nem fogják-e módosítani, hogy mennél több régi szerződés "forduljon meg" év közben. Ilics László a Generali-Providencia vezérigazgató helyettese ezt kizárta.

Vita alakult ki a flotta biztosításról, mivel azok tarifáit is közzé kell tenni a lapokban, holott korábban a biztosítók ezt nem tették, és egyéni tarifákkal dolgoztak. Ilics László úgy vélte, hogy a gépjármű flották sajátos kockázatúak, és amikor azt egy biztosító közzé teszi, akkor a saját szellemi termékét teszi hozzáférhetővé - ingyen - mások számára. Ezért azt javasolta, hogy helyezzék közjegyzői, vagy felügyeleti letétbe, ne jelenjen meg a lapokban, viszont az alkuszok kalkulálhassanak vele.

Haraszti Zsolt gyakorlati tapasztalata, hogy az idei kampányban a kicsi - 5-25 járműves - flották tulajdonosai inkább egyenként kalkuláltak díjat a járműveikre, mint sem flottaként kezelték azokat. Az indok egyszerű: így olcsóbban jutottak biztosításhoz.

Déri Éva, a PSZÁF igazgatója azt tartotta inkább járhatónak, hogy egyenként biztosítsák az eddigi flotta járműparkokat. Erre indokul szolgál a kártörténeti nyilvántartás, amely járműre lebontva megadja majd a baleseti adatokat.

Egy másik probléma az volt, hogy egy év múlva már nem köbcenti, hanem kW alapon kell megkülönböztetni a járműveket, és ez átrajzolja a kockázatokat is. Ilics László a saját biztosítója adatait idézte: az átsorolás után az ügyfelek 20 százalékának 10 százalékkal kisebb lesz a díja, viszont egy másik 20 százaléknak emelkedni fog a díja 10 százalékkal.

A kedvezményeket három csoportba sorolta Trunkó Barnabás: az első csoport a kockázattal arányos, a második csökkenti a biztosító költségeit, míg a harmadik marketing jellegű. Példák az előbbi sorrendben: a lakóhely, az internetes kommunikáció, illetve a polgárőr mivolt. Déri Éva felvetette, hogy a sokfajta kedvezmény háttérbe sorolja a valós kockázati tényezőt, a bonus-malus besorolást.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!