3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A jövő év első napján hatályba lépő kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) törvény által előírt központi kártörténeti nyilvántartás beindulásával nehezen lesz tartható az a mai helyzet, hogy egy, a húsz év körüli ügyfél három autóra is 10-es bónusz fokozatot igazoljon - hangzott el a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének szerdai visegrádi konferenciáján, a kgfb szekcióülésen.

A szekcióban zajló tanácskozást vezető Trunkó Barnabás a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) főtitkára és Haraszti Zsolt a netrisk.hu internetes alkusz ügyvezetője is önmagát beteljesítő jóslatnak nevezte azt, hogy az idei kgfb kampányban minden valószínűség szerint a biztosítót váltók száma eléri az egymilliót. Az on-line alkuszok a kedd éjféli felmondási határidőig 600 ezer váltást regisztráltak, a korábbi évek arányait nézve, az egyéb csatornákkal együtt kijön az egymillió váltó.

Kérdésként merült fel, hogy a biztosítási évfordulót a biztosítók és az ügyfelek - közös megegyezéssel - nem fogják-e módosítani, hogy mennél több régi szerződés "forduljon meg" év közben. Ilics László a Generali-Providencia vezérigazgató helyettese ezt kizárta.

Vita alakult ki a flotta biztosításról, mivel azok tarifáit is közzé kell tenni a lapokban, holott korábban a biztosítók ezt nem tették, és egyéni tarifákkal dolgoztak. Ilics László úgy vélte, hogy a gépjármű flották sajátos kockázatúak, és amikor azt egy biztosító közzé teszi, akkor a saját szellemi termékét teszi hozzáférhetővé - ingyen - mások számára. Ezért azt javasolta, hogy helyezzék közjegyzői, vagy felügyeleti letétbe, ne jelenjen meg a lapokban, viszont az alkuszok kalkulálhassanak vele.

Haraszti Zsolt gyakorlati tapasztalata, hogy az idei kampányban a kicsi - 5-25 járműves - flották tulajdonosai inkább egyenként kalkuláltak díjat a járműveikre, mint sem flottaként kezelték azokat. Az indok egyszerű: így olcsóbban jutottak biztosításhoz.

Déri Éva, a PSZÁF igazgatója azt tartotta inkább járhatónak, hogy egyenként biztosítsák az eddigi flotta járműparkokat. Erre indokul szolgál a kártörténeti nyilvántartás, amely járműre lebontva megadja majd a baleseti adatokat.

Egy másik probléma az volt, hogy egy év múlva már nem köbcenti, hanem kW alapon kell megkülönböztetni a járműveket, és ez átrajzolja a kockázatokat is. Ilics László a saját biztosítója adatait idézte: az átsorolás után az ügyfelek 20 százalékának 10 százalékkal kisebb lesz a díja, viszont egy másik 20 százaléknak emelkedni fog a díja 10 százalékkal.

A kedvezményeket három csoportba sorolta Trunkó Barnabás: az első csoport a kockázattal arányos, a második csökkenti a biztosító költségeit, míg a harmadik marketing jellegű. Példák az előbbi sorrendben: a lakóhely, az internetes kommunikáció, illetve a polgárőr mivolt. Déri Éva felvetette, hogy a sokfajta kedvezmény háttérbe sorolja a valós kockázati tényezőt, a bonus-malus besorolást.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!