2012. november 29. 05:07

Nemcsak jelentősen megemeli a sárga csekkek díját a Magyar Posta jövőre, hanem egy új termék, a fehér csekk formájában konkurenciát is állít a bevétele 15-16 százalékát generáló készpénzátutalási megbízásnak - olvasható a csütörtöki Népszabadságban.

A lap információi szerint a posta erre 50-80 forint közötti ajánlatot adott, ami lényegesen kedvezőbb a sárga csekknél. A fehér csekk látszólag ugyanúgy fest, mint a sárga, ám elegendő sima (esetleg perforált) fehér papírra nyomtatni, ami már eleve hoz megtakarítást a cégeknek. A fehér csekk alsó részén található, gépi leolvasásra alkalmas mezőben azonban más adatok lesznek, a címzett bankszámlaszámát egyedi azonosítóra cserélik, így ezt a csekket már nem lehet bankfiókban befizetni, csak a postán, így az állami cég védeni tudná a piacát.

A fehér csekk másik előnye, hogy a szolgáltatás díját nem kell hirdetményben közzétenni, mint a készpénzátutalási megbízás esetében. Azaz elvileg a posta egyedi kedvezményeket is tud adni a szolgáltatóknak. Ehhez viszont informatikai fejlesztést kell végrehajtaniuk, hacsak nem maga a Magyar Posta lesz az, amelyik jutányos áron elvállalja a számlakészítést is. Ezt ma külső vállalkozásban végeztetik a szolgáltatók, a fehér csekkel a posta tőlük rabolhatna piacot - írja az újság.

A Népszabadság információi szerint a társaság már az összes nagy szolgáltatót megkereste ajánlatával. Az a cég, amely erre át tud állni, akár jól is járhat, amelyiknek viszont marad a sárga csekk, annak többletköltsége lesz. Nem véletlen, hogy több vállalatnál mondják: immár tízmilliós kampányokra is hajlandóak azért, hogy az ügyfeleket más fizetési módokra ösztönözzék - írja a lap.

MTI