A közleményben úgy fogalmaznak, hogy a párt a következő hetekben koncepcionális és egészen konkrét javaslatokat is tesz, amelyeket eljuttat a Nemzetgazdasági Minisztériumnak is.
A szöveg hivatkozik Tordai Bencére, a párt szóvivőjére, aki szerint a terv "politikai marketingfogás", és azt fogalmazza meg, hogy azokat az uniós forrásokat használják csak fel az ÚSZT keretében, amelyek az Új Magyarország Fejlesztési Tervből megmaradtak, "tehát csak a körítés lesz új".
A szöveg kitér arra is, hogy az LMP-nek csalódást okozott az Új Széchenyi Terv koncepciója is.
Megítélésük szerint ugyanis az ökológiai fenntarthatóság szempontjából visszalépés, hogy míg a mai kormánypártok 2009-ben még Zöld Széchenyi Tervről beszéltek, "2010-re visszatértek a XX. századi gondolkodásmódhoz", és olyan, a fenntarthatósággal ellentétes fejlesztési irányokat is megjelöltek, mint az árufuvarozásra épülő tranzitgazdaság, a megújuló energiák fejlesztésén belül az agroüzemanyag-gyártás vagy a már ma is kapacitásfelesleggel küzdő autógyártás további fejlesztése.
A párt a foglalkoztatási programot sem tartja megalapozottnak. Úgy látják, azt sikerült ugyan felismerni, hogy a legkomolyabb gondok az alacsony képzettségűek foglalkoztatásával vannak, az ÚSZT koncepciója mégis kizárólag a magas hozzáadott értékű iparágakra koncentrál. Az LMP szerint az pedig illúzió, hogy a 800 ezer képzetlent a mezőgazdaság, a turizmus és az építőipar képes lesz felszívni; ehhez ugyanis meg kellene duplázni a foglalkoztatottak létszámát ezen a három területen.
A közlemény az Új Széchenyi Tervet egyelőre "meglehetősen elnagyoltnak" nevezi. Megjegyzi, hogy miközben sok helyen hiányoznak a részletek, a konfliktusok elkerülése érdekében nem jelöltek ki valódi prioritásokat. Szavaik szerint komoly bajok vannak azzal a fejlesztési tervvel, amely elvileg konkrét kitörési pontokat jelöl meg, mégis szinte minden gazdasági ágazat képviselői magukra ismerhetnek a kedvezményezettek között.
MTI/Menedzsment Fórum