Budai Gyula levelében érdeklődik egyrészt a Braun&Partners Social Branding Kft.-vel kötött szerződés részleteiről, amellyel kapcsolatban emlékeztet arra, hogy összeférhetetlenség állt fenn, ugyanis a B&P-ben érdekelt Iglódi Csaba az MNB akkori kommunikációs igazgatójának, Iglódi-Csató Juditnak a férje. Bár a céggel 2008. szeptemberben történt a szerződéskötés, Iglódi-Csató Judit - írja a kormánybiztos - csak decemberben jelezte az összeférhetetlenséget Simor Andrásnak, aki utasított az azonnali szerződésbontásra, amely 2009 februárjában történt meg, azzal, hogy "a felbontásra való tekintettel még két hónap kifizetendő". Budai Gyula tájékoztatása szerint a 2009. januári és februári hónapokra vonatkozó teljesítésigazolások - kétszer 600 ezer forintról - hiányoznak.
A kormánybiztos mindezek alapján azt kérdezi a jegybankelnöktől, hogy Iglódi-Csató Judit összeférhetetlenségére miért csak utóbb derült fény, miért fizettek még két havi díjat a B&P-nek, és hol találhatók a hiányzó teljesítésigazolások.
Budai Gyula kérdéseket tesz fel az MNB logóváltásával kapcsolatosan is, szerinte ugyanis a jegybanki arculatváltásra szánt keretet 32 millió forinttal lépték túl a szerződő cégek.
A levél harmadik részében a Media Insight Kft.-vel reklámügynökségi tevékenységre kötött szerződést firtatja a kormánybiztos, mert úgy véli, hogy a pályázat során megszegték a közbeszerzési eljárást.
Végül egy másik, a Braun&Partners CSR Kft.-vel társadalmi felelősségvállalási politikáról kötött szerződést is kifogásol, mégpedig azért, mert szerinte elmulasztották a piacfelmérést, alaptalan a becsült érték meghatározása, a közbeszerzési törvény rendelkezéseit pedig jogellenesen mellőzték. Kérdésként teszi fel a kontraktussal kapcsolatban, hogy "a közbeszerzési értékhatártól mindösszesen 5000 forinttal elmaradó szerződés aláírásakor történtek-e észrevételek az MNB vezetősége részére a nevezett szerződés esetleges jó erkölcsbe ütközősége miatt".
MTI