Az Allianz biztosító 71 ezer új ügyfelet szerzett, de 88 ezret el is veszített novemberben. Ezzel szemben az Uniqa 45 ezer új ügyfélhez jutott, de csak 16 ezret veszített. Az Aegon 35 ezer nyereség mellett 25 ezer veszteséget könyvelhetett el. A KÖBE nyeresége és vesztesége is 25-25 ezer ügyfél volt, míg a Posta Biztosító 25 ezer új ügyfél mellett 18 ezret veszített.
Az adatok a netrisk.hu oldalon biztosítót váltó 310 ezer ügyfél jellemzőit tükrözik. Az online alkuszoknál összesen 500 ezer volt a váltások száma, további 30 ezren a biztosítók honlapjain kalkuláltak. A korábbi tendenciák alapján feltételezhető, hogy a hagyományos módon biztosítót váltókkal együtt meglesz idén az egymillió váltó-ügyfél.
Mint ismert, december 1. éjfélig lehetett felmondani a meglévő szerződéseket, de az újak december végéig megköthetők. Így a jelenleg kirajzolódó tendencia kicsit módosulhat, de az internetes alkuszok tapasztalatai szerint a kampány első három napja után már az alapvető tendenciák nem változnak.
Eddig minden évben voltak olyan biztosítók, amelyek előnyben részesítették az új ügyfeleket, ezért ezeknél a régi ügyfelek is felmondtak, majd újra kötötték a szerződésüket, azért, hogy alacsonyabb legyen a kgfb díjuk. Idén a Groupama-Garancia új szerződőinek - ez 7300 volt - 73 százaléka volt ilyen régi-új ügyfél, míg az Allianznál 58 százalék volt az arányuk.
MTI/Menedzsment Fórum